Notícies

  • 16/set/2010

    Els anuncis en premsa escrita desperten els impulsos de compra del consumidor

    La publicitat a ràdio i televisió inspira i desperta desitjos en el consumidor, però són els anuncis a la premsa escrita els que concreten l'oferta i porten finalment cap a la compra. Així ho conclou un estudi desenvolupat a Alemanya per l'Institut Rheingold, segons informa Horizont.

    Seguir llegint ›
  • 16/set/2010

    El Parlament Europeu fa públic el programa de subvencions del 2011 per a webs, televisió i ràdio

    La Direcció General de Comunicació del Parlament Europeu acaba de publicar el programa anual de subvencions per l'any 2011 que estableix les condicions per a atorgar ajuts a projectes o activitats relacionades amb el Parlament Europeu.

    Seguir llegint ›
  • 10/set/2010

    Importants novetats al web de Premsa Comarcal

    Segons un informe realitzat amb el Google Analytics del mes d’agost, el nou web 2.0 de Premsa Comarcal, www.premsacomarcal.cat (que estava en periode de proves), ha rebut durant aquest mes d’agost 490 visites amb 1.370 pàgines vistes.
     
     Una dada a tenir en compte ja que el mes d’agost és un mes atípic on el consum a la xarxa disminueix degut a què és un període tradicionalment vacacional. Malgrat això, però, enguany el web de Premsa Comarcal durant el mes d’agost ha estat més visitat que cap altre any.

    L’Estat des d’on més han visitat el web de Premsa Comarcal és l’espanyol, seguit d’Alemanya i França.

    Seguir llegint ›
  • 10/set/2010

    La premsa comarcal és l’única que creix en audiència a Catalunya entre el 2008 i el 2009

    La premsa comarcal i local catalana, en especial l’associada a Premsa Comarcal-’ACPC, que és la immensa majoria, gaudeix d’una molt bona salut, tot i un descens generalitzat de la premsa escrita d’un 2% entre el 2008 i el 2009. Ho diu un estudi de la consultora Arce Media, que ha elaborat la primera radiografia d’aquestes característiques sobre la situació dels mitjans de comunicació al nostre país i per comarques, amb la incorporació per primera vegada de la premsa comarcal i local i mercès a la col·laboració de l’ACPC.

    Seguir llegint ›
  • 9/set/2010

    Presentació del Llibre Blanc 2010 de la Premsa Comarcal

    El proper dijous, 16 de setembre, el Centre Internacional de Premsa acollirà la presentació del “LLibre Blanc 2010 de la Premsa Comarcal i Local catalana d’informació general i amb difusió de pagament”.
     
    El Llibre Blanc de la Premsa Comarcal descriu i presenta a través de les seves pàgines tot un món d’aspectes i magnituds sobre la premsa comarcal i local catalana (de pagament), durant el període 2004-2009, fruit d’una investigació de més d’1 any i mig.
    Amb 160 pàgines i més d’un centenar de quadres de dades, aquest Llibre Blanc, representa un dels estudis més rigorosos i exigents que s’han dut a terme des de l’Associació Catalana de Premsa Comarcal (l’ACPC), i mostra en xifres l’evolució a l’alça del sector de la premsa comarcal.
     
    La presentació, que anirà a càrrec de Pere Caba i Alsina, tindrà lloc a la Sala del Centre Internacional de Premsa a les 11 hores.
     
    Es prega confirmar assistència.

    Seguir llegint ›
  • 9/set/2010

    La UAB acollirà la primera edició del Curs de Postgrau en periodisme Temàtic i de Proximitats

    La Universitat Autònoma de Barcelona ofertarà aquest curs 2010-2011 la primera edició del Curs de Postgrau en Periodisme Temàtic i de Proximitats després que així s’acordés a la reunió mantinguda el passat 8 de setembre amb els representants de les associacions: Comunicàlia, XAL, Associació Catalana de la Premsa Gratuïta i Premsa Comarcal-ACPC. L’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC) i Coneqtia (ex-APP), també participen del projecte, però no varen poder assistir a la reunió. Aquest postgrau substituirà el que durant quatre anys va impartir la UAB sobre premsa comarcal i social, que va ser impulsat per Premsa Comarcal-ACPC. És la primera vegada que totes les associacions de premsa i audiovisual de Catalunya consensuen un temari de manera conjunta.

    Seguir llegint ›
  • 20/ago/2010

    Jornada de la Premsa Comarcal i Local a la Universitat Catalana d’Estiu

    L’Associació Catalana de la Premsa Comarcal  ha presentat el seu Llibre Blanc 2010  i el Síndic de l’associació en una Jornada Professional de la Universitat Catalana d’Estiu que se celebra aquests dies a la població nord catalana de Prada.

    Seguir llegint ›
  • 30/jul/2010

    La crisi reforça l'audiència de la premsa comarcal i local

    A 30 de juliol del 2010, la Premsa Comarcal i Local, gaudeix, conjuntament, de 913.000 lectors, 7.000 més que en l'onada anterior. Aquestes dades les ha fet publiques avui mateix, divendres, el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura Per col·lectius, la premsa diària associada, conjuntament, té 316.000 lectors; la setmanal, 460.000; la quinzenal, 15.000, i la premsa mensual, bimestral i trimestral, d'àmbit local, 242.000La suma,doncs: 913.000 lectors. Com ja és habitual la premsa comarcal i local, ocupa els primers llocs del rànquing per comarques, i sovint, la seva audiènncia, està per sobre de les anomenades revistes del cor, que son de la mateixa categoria quan a periodicitat.

    Seguir llegint ›
  • 28/jul/2010

    Com la Premsa Comarcal, les ràdios privades demanen la supressió de la publicitat a les públiques

    A l’igual que va fer l’any passat Premsa Comarcal, mitjançant l’informe encarregat a l’Escacc sobre la competència deslleial de les publicacions editades per molts ajuntaments, ara Francesc Robert, secretari general de l’Associació Catalana de Ràdio (ACR), que integra les emissores comercials privades que operen a Catalunya, va demanar divendres passat al Parlament un canvi normatiu en el sistema de radiodifusió català. Durant la seva compareixença, Robert va assenyalar que l’accés “il•limitat” al mercat publicitari que tenen les ràdios públiques és un “problema estructural” que ha esdevingut una “greu amenaça” per a les privades. Per això, l’ACR ha reclamat una modificació de la Llei de la Comunicació Audiovisual de Catalunya, que s’aturi la instrucció que prepara el CAC per limitar la publicitat, i ha demanat eliminar els anuncis a les ràdios públiques perquè les privades “puguin veure garantit el seu futur”.

    Seguir llegint ›
giny

Cercar publicació



Publicitat


Candel 2016



Destacats


giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2022

Avís legal

Contacte