Recursos i eines d'intel·ligència artificial per a periodistes

Processament de llenguatge natural o transcripció automatitzada

Pixabay
Pixabay | Pixabay

La intel·ligència artificial (IA) és una de les tendències del periodisme per aquest 2023. El Col·legi de Periodistes de Catalunya  ja parlàva d’aquesta tecnologia l’any 2014, quan es va publicar l’article “Que vénen els robots!” a la revista Capçalera del Col·legi de Periodistes de Catalunya. Aleshores la principal preocupació era si els robots substituirien els periodistes, però ara estem parlant de com aprofitar-los.

Actualment, el CPC ofereix dues formacions sobre intel·ligència artificial: la masterclass “Intel·ligència Artificial i Ètica. Eines per a la interpretació crítica de les tecnologies algoritimiques”; i el curs presencial “Intel·ligència artificial aplicada als mitjans de comunicació”.

L’acceleració de la IA ens obliga a endinsar-nos-hi per entendre i aprofitar les seves aplicacions en el món del periodisme i la comunicació. El Col·legi de Periodistes de Catalunya ha demanat al  ChatGPT eines d’intel·ligència artificial per a periodistes. Aquí teniu el llistat de les 6 principals eines existents