Notícia
L’exitosa aposta digital del Diari de Girona
El seu director es reuneix amb els socis i sòcies de Dircom Catalunya
El format digital de l'associat Diari de Girona és líder destacadíssim a les comarques gironines, molt per davant del principal competidor. Amb 100.000 usuaris únics diaris, ha afrontat la transformació digital sense por i encarant el procés amb elevats graus de planificació i estratègia. Així ho ha compartit el seu director, Josep Callol, amb els socis i sòcies de Dircom Catalunya durant un esmorzar a l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), la tercera trobada d’aquest tipus amb directius de mitjans territorials.
En aquest procés, però, no tot ha estat fàcil: “Com canvies el xip del periodista?”, es pregunta de manera retòrica el director, que va confessar que ha estat el principal repte. Entre els avantatges, la possibilitat de “controlar fins a l’últim detall” quanta gent està consultant el diari en un moment determinat o saber del cert quins són els temes amb més tirada. Callol, que va explicar als socis amb detall el funcionament de la redacció -totalment integrada pel que fa al paper i a la web-, lamenta que “la vocació de periodista s’està perdent” durant tot aquest procés de transformació que vivim els últims anys.
Callol també va explicar que Prensa Ibérica, el grup del qual forma part el Diari de Girona, ha posat a l’abast les eines de mesurament i d’anàlisi de dades necessàries. “Ens importa l’índex de qualitat del digital, no només les d’audiència”, va concloure.
Font: Dircom.org