Notícia

La publicitat digital exterior té continguts més creatius

L'associació IAB Spain ha presentat una nova edició del seu estudi

Foto

La publicitat digital exterior es distingeix per ser més impactant, amb continguts més creatius i actualitzats i incentivar més la compra, segons es desprèn de l’'Estudi de DOOH' d’IAB Spain, l’associació de publicitat, màrqueting i comunicació digital a Espanya. L’edició 2023 d’aquesta investigació revela que la publicitat digital en espais exteriors destaquen clarament els entorns associats al transport com les parades d’autobús o el transport urbà, mentre que en interiors són més rellevants per al públic els entorns comercials, seguits de les botigues.

A més, els resultats de l’informe apunten que la percepció de la publicitat digital exterior es caracteritza per ser impactant i aportar continguts més creatius davant altres mitjans analitzats. En concret, indica que davant la televisió, sobretot transmet modernitat i innovació i aporta continguts més creatius.

Respecte a la ràdio, l’estudi conclou que la publicitat digital exterior destaca per ser més impactant i transmetre modernitat i innovació; davant la premsa escrita tradicional, sobretot transmet modernitat i innovació, és més impactant, i aporta continguts més creatius.

Comparada amb internet, els autors de l’estudi expliquen que "les diferències a favor de publicitat exterior digital són menys accentuades", ja que la publicitat digital exterior destaca per molestar menys, ser més impactant i transmetre confiança. D’altra banda, després d’analitzar el record segons l’entorn, l’estudi conclou que la publicitat digital exterior és més recordada en espais interiors que en exteriors.

També es destaca que els principals 'drivers' –factors que intervenen en forma de barrera o motivadors en la decisió de compra dels consumidors– per interactuar amb la publicitat digital exterior són el disseny o creativitat, les promocions i la informació addicional del producte que ofereix.

En relació amb els mètodes per interactuar amb la publicitat digital exterior, el codi QR i la pantalla tàctil tenen les taxes més grans de coneixement i penetració d’ús, segons sostenen els autors de l’informe.

Finalment, alguns dels principals beneficis que es deriven de la publicitat digital exterior, tant en espais exteriors com interiors, són la consideració del producte o servei i l’activació digital en forma de recerca online. Més informació en aquest enllaç

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte