Notícia

Així es van endinsar a TikTok els mitjans de comunicació el 2022

Aquesta xarxa social ja és la més utilitzada a tot el món

Foto
Pixabay

Les redaccions de tot el món volen aprofitar TikTok, la xarxa social més popular del món, que va iniciar com una plataforma de la generació Z de contingut light, balls de moda i vídeos virals, però ara és la més utilitzada al món i on les persones passen més temps. Un estudi de l’Institut Reuters per a l’estudi del Periodisme va analitzar 44 mercats al món, va entrevistar desenes d’editors i va trobar que un 49% dels mitjans de comunicació estan publicant contingut en aquesta xarxa social. Tanmateix, alguns encara no saben com entrar i com generar contingut de valor sense trivialitzar les notícies.

Alguns mitjans a Indonèsia, Austràlia, França, Espanya, el Regne Unit i els Estats Units tenen comptes actius a TikTok, mentre que al Japó, Itàlia, Dinamarca i Bulgària hi ha una resistència més gran. “Alguns es preocupen per la propietat xinesa de la plataforma i les possibles implicacions per a la llibertat d’expressió; d’altres temen que la “TikTok-ificació de les notícies” corre el risc de trivialitzar històries importants i soscavar els models comercials que depenen del trànsit de referència de les xarxes socials”, explica l’estudi. L'article complet publicat a IJNet.org

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte