Ja se sabia, els editors coneixen bé a tot el món que les grans empreses tecnològiques s’emporten la part del lleó de la publicitat digital que és vital per als mitjans de comunicació, per la qual cosa una gran part dels mateixos estan abocades a la ruïna. El súmmum d’aquesta funesta tendència és que aquests gegants utilitzen la informació produïda pels mitjans, contribuint en bona mesura a una boira informativa de penoses conseqüències. Com reaccionar? Google, Amazon, Meta i Apple s’emportaran aquest any ni més ni menys que el 68% de la publicitat digital total, estimada en uns 500.000 milions de dòlars, segons la consultora Omdia.
L’informe d’Arcemedia d’octubre ens fa notar que tan sols YouTube acapara el 15,92% de la publicitat digital. Xarxes i cercadors sobrepassen àmpliament tot el que factura per publicitat la TV: 1.554 milions d’euros davant 1.143 de la tele. Segons Arcemedia, els mitjans digitals reben tres vegades menys (541 milions), la ràdio rep 273 i la premsa 218. L'article complet publicat a Media-tics.com