Notícia

Cinc claus perquè un editor no depengui de les xarxes

Són actors poderosos i últils però tenen els seus perills per als mitjans

Foto

Parlar de Facebook, Twitter, TikTok o Google és parlar d’empreses poderoses que defineixen la conversa pública en ambients digitals i les regles de joc al moment de participar-hi. Com impacta això en la difusió de les notícies i l’accés la informació per part de l’audiència digital? Editors digitals de mitjans de comunicació establerts a vuit països van compartir a l’Institut Reuters com és la seua relació amb les plataformes digitals, reconeixent el seu important paper en l’entorn de mitjans, però també qualificant-les com a egoistes, canviants i opaques, sense un interès clar en les notícies.

La popularitat entre els usuaris digitals ha convertit a les plataformes digitals en actors poderosos i negocis lucratius per als quals el periodisme és un més dels seus canals d’ingressos. El que sí que cal reconèixer és la utilitat que tenen per als mitjans: parteixen des de la distribució de contingut fins el màrqueting enfocat a notícies, la monetització, l’anàlisi d’audiències i el desenvolupament de comunitats. L'article complet publicat a IJNet.org

giny

Cercar publicació



Publicitat


Candel 2016



Destacats


giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2023

Avís legal

Contacte