Notícia
Idees per demanar a un lector que es faci subscriptor de pagament
Laboratorio de Periodismo ha recollit el cas de la històrica capçalera 'The Atlantic'
En la batalla per conquerir subscriptors, el posicionament del mitjà és essencial. Posicionament entès com la recerca d’aquest buit per diferenciar el mitjà de comunicació d’altres semblances, bé sigui per ideologia o per la manera de fer periodisme, o per la zona geogràfica o nínxol al qual es dirigeixen, i lògicament per qualitat.
Però una vegada realitzat aquest posicionament, darrere hi ha una estratègia de consecució de lleialtat, que té com un dels passos finals adreçar-se al lector habitual per demanar-li que se subscrigui.
Quina pot ser una bona estratègia? 'The Atlantic', la històrica i popular revista nord-americana, ara mitjà digital diari, acaba de llançar una campanya de sol·licitud de subscripció a través de correu electrònic, per boca del mateix editor en cap, Jeffrey Goldberg, en la qual s’esgrimeixen cinc arguments que poden servir d’orientació a altres mitjans. Són aquests, segons recull Laboratorio de Periodismo.