Notícia

Un estudi revela sis indicadors de desconfiança en les notícies

El treball de Reuters detecta el tipus de publicacions que generen més confiança

Foto
Reuters Institut

En quines publicacions decideixen confiar els qui desconfien de les notícies? Aquesta és la pregunta central d’un informe publicat pel projecte Trust in News de l'Institut Reuters per a l’Estudi del Periodisme. La resposta: les persones s’afanyen a fer judicis —judicis ràpids, com els van anomenar els responsables de l’estudi— quan avaluen mitjans assabentats i mitjans digitals populars. Aquestes decisions precipitades es basen en una sèrie d’elements que la gent té en compte, incloent la marca i qui ha compartit les històries.

Per respondre a la pregunta, els investigadors va entrevistar a 100 persones del Brasil, l’Índia, el Regne Unit i els Estats Units sobre els seus hàbits informatius. En concret, els autors van elegir participants etiquetats com "generalment desconfiats".

Aquests voluntaris "generalment desconfiats" no solien trobar notícies a les seues plataformes habituals. Quan ho feien, es mostraven indiferents, i les poques vegades que les llegien, les notícies tendien a centrar-se en temes "suaus", com l’entreteniment. Quan aquests participants topaven amb notícies a Facebook, Google o WhatsApp, jutjaven ràpidament la credibilitat de la informació. Aquests judicis tendien a basar-se en sis aspectes principals. Podeu consultar la informació recollida per IJNet.org i l'informe complet de Reuters
 

giny

Cercar publicació



Publicitat


Candel 2016



Destacats


giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2022

Avís legal

Contacte