Notícia

La important caiguda de la publicitat a Alemanya posa en alerta tothom

Les pujades dels tipus d'interès i la inflació els causants

Foto

Els països d'Europa miren cap a Alemanya per veure tendències econòmiques, perquè moltes de les situacions que s'hi donen, com un dels motors econòmics, acaben traslladant-se als altres països. També en publicitat, i la perspectiva no és positiva: les dades de publicitat han començat a mostrar una contracció important, cosa que pot tenir efecte sobre els països de l'entorn, entre ells Espanya.

Per primer cop aquest any, les xifres de Nielsen per a Alemanya mostren una tendència a la baixa. Gairebé tots els canals estan registrant una caiguda en comparació amb mesos anteriors i en comparació amb el juny del 2021. Les possibles raons són l'alta inflació i una economia més feble. La ràdio i els mitjans impresos són els més afectats. La publicitat exterior i la televisió, per altra banda, són relativament estables i seguiran aproximadament el mateix desenvolupament que el 2021.

Fins ara, la publicitat digital s'ha beneficiat del desplaçament a llarg termini de la publicitat des dels mitjans impresos i la ràdio a l'entorn digital, però les pujades dels tipus d'interès i la inflació, segons els experts, faran que els pressupostos publicitaris es vegin afectats també a Espanya, on ja es pronostica una desacceleració, encara que es tem que s'acabi en caiguda.

Font: Laboratorio de Periodismo

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte