Notícia
Eurobramòmetre: Els europeus no voler pagar per les notícies online
El 70% dels usuaris només consumeixen notícies gratuïtes
L'última enquesta monogràfica de l'Eurobaròmetre, que analitza en profunditat en aquesta ocasió els hàbits relacionats amb els mitjans de comunicació, la confiança en els diferents formats informatius i les actituds davant del risc de desinformació, confirma que els europeus continuen sent reticents, en general, a pagar per les notícies en línia.
De fet, segons l'Eurobaròmetre, pagar per les notícies en línia continua sent l'excepció. El 70% dels usuaris només estan disposats a accedir als aquests continguts o serveis informatius de manera gratuïta. De passar al cobrament, no hi ha intenció d'accedir-hi, com tampoc no n'hi ha d'anar a mitjans amb murs de pagament.
L'Eurobaròmetre també revela que els europeus continuen confiant més en els mitjans tradicionals (televisió, ràdio i premsa), incloses les versions electròniques, que en les plataformes de notícies a internet i els canals de les xarxes socials.