Notícia

La inversió publicitària va caure un 17,2% durant l'any 2020

Segons l'estudi i2p de Mediahotline a partir d'Arce Media

Foto

Segons l'estudi i2p, elaborat per Mediahotline a partir de les dades d'Arce Media, la inversió publicitària estimada per a aquest any 2020 ha assolit un volum de 5.345.2 milions d'euros, cosa que representa una caiguda de l'17,2% sobre els 6.451,6
milions d'euros que es van assolir l'any anterior. La caiguda de la inversió publicitària ha estat estretament lligada a la situació de crisi sanitària produïda per la pandèmia COVID-19 i els successius decrets d'estat de alarma decretats pel govern de l'14 de març a l'21 de juny. En el període març a juny el mercat publicitari va perdre 897 milions d'euros, el 81% de l'total pèrdua de l'any.

La premsa arriba a l'any 2020 amb una inversió publicitària estimada de 658 milions d' euros enfront dels 789.200.000 de l'any anterior, cosa que representa un descens de l'16,6%. En el format paper, la disminució de la inversió publicitària estimada és de l'26,4%, mentre que en el format digital és la caiguda és de l'4,6%. La inversió publicitària en el format digital representa el 51,3% de l'total inversió en premsa.

Consulteu l'estudi i la nota de premsa completa en els següents dos enllaços:

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte