Notícia

Un volum de negoci de 48,8 ME a les publicacions de la Federació d'Editors

Presenten la 2a edició del Llibre Blanc de les Revistes i la Premsa en Català

Foto
Les publicacions de la Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans digitals editats en català van tenir el 2015 un volum de negoci de 48,8 milions d’eurosun 2,4% més que l’any anterior
 
Presenten la segona edició del  Llibre Blanc de les Revistes i la Premsa en Català amb les dades conjuntes de la Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans digitals editats en català que aplega el gruix de les publicacions del país
Barcelona, 19 de setembre de 2015.

Avui s’ha presentat a la Sala Cotxeres del Palau Robert de Barcelona la segona edició del Llibre Blanc de les Revistes i la Premsa en Català, un extens estudi realitzat per l’empresa Media Hotline que analitza l’estat de les 615 empreses editores de premsa, revistes i mitjans digitals de pagament i gratuïts de Catalunya que s’apleguen sota l’aixopluc de la Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans digitals editats en català, entitat que aplega l’Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC), i l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC).

El Llibre Blanc de les Revistes i la Premsa en Català analitza 615 empreses editores, 334 de les quals ho fan en format paper i 281, en digital. El volum de negoci d’aquestes empreses durant el 2015 va ser de 48,8 milions d’euros, una xifra que significa un creixement del 2,4% respecte a l’any anterior. Pel que fa al número de treballadors, el gruix de publicacions de la federació dóna feina a 2.497 persones, xifra que representa un 1,5% de augment respecte l’any 2014. Pel que fa a l’impacte, 9 de cada 10 lectors catalans de premsa són de publicacions de la federació, els quals representen el 40% dels lectors de Premsa i/o Revistes de Catalunya. I si es tracta de definir el perfil mitjà d’aquest lector, aquest seria un individu d’entre 25 i 54 anys (al 50% homes i dones), d’estudis mitjans, de nivell econòmic mig-alt i que dedica 25,8 minuts de lectura per publicació.

FORMAT PAPER

El Llibre Blanc constata que el paper segueix sent la base del model de negoci; ja que representa un 95% del volum de diners total. Durant el 2015, les publicacions en format paper van tenir  un volum  de negoci de 46,4 milions d’euros, una xifra que suposa un augment del 1,56% respecte l’any 2014 (45.684.000). El 62,5% d’aquesta xifra són ingressos publicitaris i el 33,8% per venda i subscripció d’exemplars. Cal remarcar també la fidelització dels lectors de la premsa escrita; on el 48,1% de les vendes són per subscripció, el  37,7% per vendes al quiosc, i el  15,8% a través d’altres canals. I pel que fa al volum de distribució, les publicacions gratuïtes van distribuir  27.373.601 còpies al llarg de l’any 2015; el que significa 1.200.175 exemplars distribuïts per número. I les publicacions de pagament, van difondre 13.194.779 exemplars al llarg de l’any 2015; amb una mitjana de 471.237 exemplars difosos per cada número.

ENTORN DIGITAL

En l’entorn digital cal constatar l’augment significatiu del ingressos, assolint-se la xifra dels 2,4 milions d’euros, la qual augmenta en un 22% la de l’any anterior (1.957.600 euros). Aquest creixement es deu a la conjugació de tres factors: l’adaptació que els editors fan dels continguts al nou model multi format que requereixen les noticies (Xarxes Socials, tauleta, Smartphone, ordinador, etc..); l’actualització continua de continguts que demanda aquest entorn digital; i  l’augment en la contractació de de personal especialitzat per poder respondre als reptes d’aquest entorn  digital. 

El Llibre Blanc de les Revistes i la Premsa en Català, que compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya.

La Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals Editats en Català té com a principals objectius, estar al servei d’empreses de mitjans de comunicació social;  defensar la realitat lingüística de Catalunya; promoure el rigor, les bones pràctiques, la innovació i la rendibilitat dels mitjans; informar de les noves tendències del sector;  i impulsar la formació d’editors i treballadors.

L’autor d’aquest estudi és el sociòleg i expert en mitjans Enric Yarza, president de Media Hotline. Per a la seva realització ha combinat informació de diverses fonts com OJD (Difusió de la Premsa); OJD Interactiva (Usuaris únics digitals); EGM (Audiències dels mitjans); Comscore, audiències de mitjans digitals; Arce Media (Ocupació publicitària); l’Estudi del Gremi de Publicitat de la Inversió Publicitària a Catalunya;  a més d’un qüestionari que s’ha enviat a més de 300 empreses del món editorial, publicitari i empresarial.

La presentació del Llibre Blanc ha estat presidida per Miquel Gamisans Martín, Secretari de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació; i ha comptat amb la presència de Francesc Fàbregas, President de l’Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC); Lluís Gendrau, President de l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC); Ramon Grau, President de l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC); i Enric Yarza, President de Media Hotline i autor de l’estudi.


Al següent enllaç podeu descarregar-vos la nota de premsa en PDF.

Al següent enllaç podeu descarregar-vos el  Llibre Blanc de les Revistes i la Premsa en Català en PDF

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte