Premsa Comarcal, a la trobada de l’Associació de Mitjans Digitals Valencians

El pròxim 4 de març a València per traçar estratègies de col·laboració

Premsa Comarcal, a la trobada de l’Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana
Premsa Comarcal, a la trobada de l’Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana

L’Associació Catalana de la Premsa Comarcal (ACPC) participarà en una trobada sectorial d’associacions periodístiques que organitza organitza l’Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana (AMDComVal) el pròxim 4 de març a València. L’ACPC estarà representada per Francesc Fàbregas i Estel Huguet, president i vocal de l’entitat, respectivament.

La jornada aplegarà diverses associacions de premsa i de mitjans provinents de diferents comunitats autònomes, amb “l´objectiu d´obrir un espai de reflexió i treball conjunt sobre alguns dels reptes comuns que compartim com a sector”.

Alguns dels temes a debat seran l’articulació d’un front comú que reforci la visibilitat de les associacions de premsa davant d'institucions d'àmbit estatal i davant d'agències que gestionen comptes de grans anunciants, incloses les empreses de l'IBEX-35.

Però també la posada en valor de la premsa comarcal i de proximitat per la seva funció social i el paper clau que juguen en la vertebració territorial i democràtica. Així mateix, remarcar la importància de les llengües cooficials en la comunicació i l'ecosistema mediàtic, com a element de diversitat, identitat i riquesa informativa.

Per ressaltar la funció social i el paper que la premsa comarcal juga en la vertebració territorial i democràtica

Cal recordar que l’Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana ha participat en diversos actes organitzats per l’ACPC com els Dia de la Premsa Comarcal dels anys 2022 i 2025. En aquest darrer, adherint-se a la signatura del Manifest contra la Desinformació impulsat per l’ACPC.