Barcelona acull la IV edició del Festival Internacional de Fotografia sobre Drets Humans i Justícia Global, que està transformant els carrers de la ciutat en una gran galeria a l’aire lliure. Fins al 10 de gener, els barcelonins i visitants podran gaudir de 15 exposicions fotogràfiques a peu de carrer, distribuïdes estratègicament pels 10 districtes de la ciutat amb més de 150 poderoses i colpidores fotografies de gran format que conviden a reflexionar sobre problemàtiques globals des de perspectives socials, de gènere i mediambientals.
Les exposicions estaran instal·lades en diversos barris de la ciutat, com el Besòs, Ciutat Meridiana, Trinitat Nova, La Sagrera, Guinardó, l’Eixample, Gràcia, Les Corts, Sants o La Marina del Port, entre d’altres. Aquest recorregut visual no només ofereix una forma de redescobrir Barcelona, sinó també una experiència reflexiva a través d’imatges que aborden temes urgents com les seqüeles de la guerra al Sudan, la violència a Gaza, els impactes de les polítiques migratòries restrictives a Mèxic, la defensa de l’Amazònia contra l’extractivisme, el tràfic d’adolescents a l’Equador o la revolució d’algunes joves a l’Índia que utilitzen el monopatí per desafiar el patriarcat.
Les exposicions inclouen treballs de reconeguts fotògrafs i fotògrafes com Alejandro Cegarra (Veneçuela), Nicola ‘Òkin’ Frioli (Itàlia), David Díaz Arcos (Equador) o Marijn Fidder (Països Baixos), entre d’altres.
El festival també inclou una rica programació paral·lela amb conferències, tallers escolars, visites guiades i trobades amb fotògrafs i fotògrafes de renom com Laia Abril, Ana María Arévalo, José Colón, Juan Carlos Tomasi, Anna Surinyach, Pedro Armestre o Sion Fullana, entre d’altres.
Organitzat pel col·lectiu Más Retina en col·laboració amb l’Associació Catalana per la Pau, International Action for Peace i el Grup Eirene, el festival compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
Font: Sindicat de la Imatge