Editora Cassanenca publica '60 anys del Foment Deportiu Cassanenc'

És l'empresa editora dels associats Llumiguia i Cassadigital.cat

El llibre, i els seus autors; Joan Carles Codolà Vilahur (esquerra) i Xavier Casabó Rabassedas
El llibre, i els seus autors; Joan Carles Codolà Vilahur (esquerra) i Xavier Casabó Rabassedas

Avui divendres, 29 de novembre, a les 8 del vespre, a la Sala Centre Recreatiu de Cassà de la Selva, tindrà lloc l’acte de presentació del llibre 1964-2024 60 Anys del Foment Deportiu Cassanenc, escrit per Xavier Casabó Rabassedas i Joan Carles Codolà Vilahur.

El llibre està editat per Editora Cassanenca, que és la mateixa empresa que edita dues capçaleres associades, Llumiguia i Cassadigital.cat; i Joan Carles Codolà és el director de totes dues capçaleres i membre de la junta de l'Associació Catalana de la Premsa Comarcal (ACPC). Aquest volum s'emmarca dins la tasca que des de l'empresa gironina duen a terme no només en el sector periodístic sinó que en la recuperació i posada en valor de la història local.

Durant l’acte d'aquesta tarda intervindran esportistes i exesportistes de diferents modalitats practicades a l’FDC així com autoritats municipals i el president del club.

Els dos autors ja havien col·laborat en dos libres anteriors: Cassà vota (conjuntament amb Eduard Casabó) i 111 anys de futbol a Cassà (1912-2023). En aquesta ocasió repassen la història del club poliesportiu Foment Deportiu Cassanenc un club que consideren excepcional a les comarques gironines: “El Foment és un fenomen únic, una 'rara avis' dins de l’esport gironí quant al seu caràcter multiesportiu. Només en ciutats més grans, com Girona, amb el G.E.i.E.G, i Banyoles, amb el C.N. Banyoles, podem trobar clubs amb seixanta anys d’història amb tantes disciplines. El Foment és un projecte que neix el 1964 fruit de la iniciativa privada amb la voluntat de fer una piscina, però que acaba interpel·lant a tota la societat cassanenca que es bolca en les diferents modalitats que ofereix el club. El fet que un club assumeixi la responsabilitat de tirar endavant grans infraestructures esportives d'un valor econòmic rellevant ara semblaria inviable”.

El llibre exposa  de forma separada la vida de totes les seccions esportives que ha tingut el Foment, començant per la natació, la primera secció que va tenir el club. Parla també del futbol sala (incloent-hi el palmarès del torneig d’estiu que organitzava el Foment), d’handbol i tennis taula a part de les tres actuals, patinatge, hoquei patins i bàsquet. No és un estudi sobre la història d’aquest esport a Cassà sinó estrictament el que ha tingut a veure amb el Foment, tot i que en molts dels esports la seva història penja totalment de la del club.

El volum, de 350 pàgines inclou centenars de fotografies i milers de resultats. Com diuen els autors, “en el primer cas hem tingut la inestimable ajuda de molts exjugadors i exjugadores que ens han ajudat a identificar els protagonistes de les instantànies, arribant a mobilitzar, en algun cas, fins a cinc o sis jugadors per reconèixer en algun membre d’un equip determinat. En el segon cas, pel que fa als resultats dels equips sèniors, la major part de la feina s’ha centrat a recopilar els partits que es van anar publicant al Llumiguia en tots aquests anys d’història gràcies a la feina feta entre altres per Quim Massa, Xevi Miralles, Xevi Carrera, Cati Fontané, Isabel Carbó... En el cas del bàsquet hem pogut comptabilitzar també els partits i punts dels jugadors que han jugat amb el sènior, tant masculí com femení. Ara podem saber, per exemple, que amb les dades existents a la mà, els jugadors que més partits han jugat al Foment han estat Albert Teixidor i Helena Teixidor

El llibre, com diuen Xavier Casabó i Joan Carles Codolà, està "dedicat a tots els que treballen, han treballat i treballaran per fomentar l’esport a casa nostra i ho fan des dels diferents clubs; la seva tasca que a vegades és ingrata per ser poc reconeguda, és essencial per a la cohesió social, per a l’enfortiment dels lligams en el nostre poble, per a millorar la salut d’infants i joves... i ens ho fa passar bé a tots, practicants i seguidors".