Una exposició recull com la premsa local va viure la inauguració del Museu Dalí

Coincidint amb el cinquantè aniversari de la inauguració de l'espai

Alguns dels reportatges i articles que li va dedicar la premsa i que conserva la biblioteca de Figueres. / Foto: Cristina Vilà
Alguns dels reportatges i articles que li va dedicar la premsa i que conserva la biblioteca de Figueres. / Foto: Cristina Vilà

Una exposició recull com la premsa de l’època va viure la inauguració del Teatre-Museu Dalí fa cinquanta anys. La biblioteca de Figueres acaba d’inaugurar aquesta petita, però curiosa mostra que recull algunes de les cròniques sobre la creació i inauguració d'aquest museu de referència La proposta, que es pot veure fins al 5 d'octubre, forma part dels actes de commemoració que s'impulsen a la ciutat aquest setembre.

Molt abans d’aquella data històrica, el 28 de setembre del 1974, ja es parlava a bastament als mitjans d’aquest gran projecte museístic que, sense cap mena de dubte, va transformar el futur de la ciutat convertint-la en un enclavament artístic mundialment conegut. Des d’aquest dilluns, bona part d’aquests documents s’exhibeix a les vitrines destinades a exposicions temporals de la biblioteca, una activitat que se suma al programa d’actes que es dona a conèixer públicament aquest mateix dimarts i que culminarà el dissabte 28 coincidint amb l’efemèride: els cinquanta anys d’aquella popular inauguració presidida pel matrimoni Dalí.

En aquest cas, tots els articles i reportatges tenen en comú el fet que apareix el nom de Dalí i que van des de l’any 1961, quan se li fa l’homenatge a Dalí i es comença a parlar de la possibilitat de construir el museu -un de molt curiós el signa el pintor Ramon Reig-, fins al 1974. Cal destacar els publicats al Semanario comarcal Ampurdán o els diaris Los Sitios La Vanguardia Española així com CanigóSábado Gráfico o Gaceta Ilustrada. Als articles els acompanyen fotografies que aporten molts detalls. No us perdeu aquest reportatge de Cristina Vilà al Setmanari de l'Alt Empordà.