Un projecte que qüestiona el model turístic de la ciutat de Barcelona és el guanyador de la 22a edició del Premi Joves Fotògraf(e)s de Catalunya de la Diputació de Girona. A Barcelona, un parc temàtic, el fotoperiodista Miquel Muñoz retrata escenes, situacions o actituds que representen el model de turisme que una bona part de la població barcelonina rebutja en una selecció d'imatges que s'exposarà a Girona, Olot i Torroella i passarà a formar part del programa de mostres itinerants de la Diputació.
El jurat en destaca de manera especial "la qualitat de les imatges, el tractament del color, l'interès del discurs i la temàtica controvertida". El jurat ha estat format per la cap de l'Inspai, el Centre de la Imatge de la Diputació de Girona, Natàlia Navarro; la historiadora de l'art i comissària Mercè Rigat, i els fotògrafs Marta Negre i Dani Duch. Com a novetat, s'ha incorporat al jurat el guanyador de la darrera edició, el fotoperiodista Pau de la Calle.
El premi està dotat amb 1.250 euros, i ara l'Inspai programarà una exposició amb les 36 imatges del projecte guanyador, n'editarà un catàleg i en farà la presentació el pròxim mes d'octubre a la Casa de Cultura de Girona. Posteriorment, l'exposició s'integrarà dins el programa d'exposicions itinerants de la Diputació per oferir-la a tots aquells municipis gironins que la sol·licitin.
L'exposició també formarà part de certàmens i festivals fotogràfics: el Festival Off, a Perpinyà; el Festival Fine Art, a Igualada; la Biennal Olot - Fotografia; el Festival Mirades, de Torroella de Montgrí o el Festival Mitgeres de Valls, entre d'altres. A partir d'aquest any, el guardó gironí també col·labora amb el Menorca Doc Fest.
Font: Diari de Girona
