Notícia

Primer EGM del 2024: Diaris cau un 0,4% i revistes augmenta un 1,2%

A nivell global destaca que Exterior supera a Televisió

Foto

L'Associació per a la Recerca de Mitjans de Comunicació (AIMC) ha compartit les dades de la Primera Onada de l'EGM del 2024, l'informe que resumeix l'Estudi General de Mitjans i ofereix una panoràmica de les audiències als mitjans de comunicació. Un cop més, l'anàlisi apunta al lideratge de l'ecosistema digital, però destaca el sorpasso de la publicitat exterior a televisió.

Internet torna a situar-se, amb marcada diferència, al capdavant de la llista de mitjans amb més penetració al nostre país. Obté la primera posició del rànquing amb una penetració del 88,6%, fet que suposa l'augment d'un punt percentual respecte a l'edició anterior de l'informe, quan va registrar un 87,6%.

A l'apartat de mitjans impresos, l'EGM distingeix per tipologia de publicació. Així, la categoria Revistes obté una quota de 23,3% (enfront del 24,5% anterior); mentres que Diaris xifra la seva penetració en 13,3% (caient des del 13,7% de l'onada prèvia). Suplements, per la seva banda, arriba a una quota de 3,4% (experimentant un descens davant del 3,9% anterior).

Pel que fa a les capçaleres diàries més llegides al nostre país, la llista no presenta canvis al podi en comparació a l'anterior edició de l'estudi. Així, Marca, El País i El Mundo es mantenen com els tres diaris líders. Els diaris han aconseguit una audiència de 5,6 milions de persones al dia, davant dels 5,7 milions de l'onada anterior.

L'estudi inclou un rànquing de les revistes de publicació setmanal més llegides a Espanya, encapçalades una vegada més, per Pronto, Hola i Lecturas. Aquest tipus de publicacions han assolit una audiència de 3,7 milions de persones, davant dels 3,9 milions de la Tercera Onada de l'EGM del 2023.

Pel que fa a les revistes mensuals més llegides, la Primera Onada de l'EGM del 2024 continua liderada per National Geographic, seguida per Vogue i, en tercer lloc, Viajes National Geographic. Les revistes mensuals han aconseguit una audiència de 7,5 milions de persones i han registrat una lleugera caiguda respecte als gairebé 8 milions de l'onada onada de l'estudi.

A nivell global, destaca que per primera vegada, Exterior supera Televisió i ocupa la segona posició. Ho fa gràcies a un increment de la penetració del 0,6%, passant del 81,4% al 82% actual. Són dades que el situen ja en les xifres obtingudes abans de la pandèmia -va obtenir un 82,2% el 2019- i que consoliden la recuperació del medi, que va arribar a situar-se en un 75,2% al primer EGM del 2021.

Per la seva banda, la transformació dels hàbits de consum impacta de ple a Televisió, que tanca el podi i s'allunya de la primera posició de la llista que va ostentar fins al 2021. La seva penetració experimenta un descens i ara se situa en el 80,2% , xifra que suposa una caiguda respecte del 81,9% de la tercera onada de l'estudi del 2023.

Font: Reasonwhy

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte