Notícia

L’opinió del Comitè de Protecció de Dades sobre la publicitat dirigida

L’organisme considera que les pàgines web han d’oferir als usuaris opcions gratuïtes

Foto
fancycrave1 / Pixabay

L’obligació entre triar consentir l’ús de dades personals per a publicitat comportamental o pagar per serveis és inadequada, segons el Comitè Europeu de Protecció de Dades (EDPB). Durant la seua última sessió plenària, l’organisme va avaluar aquests models de "consentiment de pagament" utilitzats per plataformes online, responent a una sol·licitud de les autoritats de protecció de dades dels Països Baixos, Noruega i Hamburg.

El comitè va expressar que aquests models rarament compleixen els requisits per a un consentiment vàlid, ja que no ofereixen una veritable elecció als usuaris, els qui sovint es veuen forçats a acceptar el processament de les seues dades per evitar pagaments. Més informació en aquest article de Laboratori de Periodisme
 

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte