Notícia

L'American Journalism Project revela el que els lectors esperen dels mitjans locals

Un estudi fet a 5.000 residents de vuit mercats locals

Foto

Saber què esperen els lectors dels mitjans locals i quines són les seves necessitats informatives reals és un dels primers passos que cal fer perquè el periodisme local es revitalitzi i realment respongui a les necessitats de la comunitat a què es dirigeix. Això és justament el que ha fet l'organització filantròpica American Journalism Project, que ha realitzat un estudi massiu, recopilant l'opinió de prop de 5.000 residents a vuit mercats locals als Estats Units, i que llança conclusions que poden tenir valor igualment per a mitjans locals d'altres països.

L'estudi, conduït per Fiona Morgan, directora d'escolta comunitària d?'American Journalism Project, i gairebé 100 ambaixadors comunitaris pagats, s'ha realitzat a través d'entrevistes telefòniques, grups focals i missatges de text. Aquest és el decàleg resultant:

1) La gent vol que els mitjans tinguin un enfocament realment local i cobreixin més actes. L'estudi va revelar un desig generalitzat de més notícies centrades a la comunitat local. Els enquestats van expressar frustració sobre la manca de cobertura d'esdeveniments, problemes i desenvolupaments al veïnat immediat. Hi ha una clara preferència per les notícies del seu entorn...

Llegiu el decàleg sencer en aquest enllaç de Laboratorio de Periodismo.

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte