Notícia

La previsió d'inversió publicitària pateix un lleuger retrocés

No obstant, el 2017 pujarà en xifres similars a enguany

Foto
Durant el tercer trimestre d'aquest any s'ha produït un lleuger retrocés en la inversió publicitària, la qual cosa ha portat els analistes de Zenthinela a corregir a la baixa les seves previsions, establint un creixement del 4,6% per a aquest any. El mes de juny es preveia un 4,8%.

Aquesta desacceleració pot deure's a diversos factors. D'una banda, el descens en el creixement del PIB, el que implica una activitat econòmica inferior a l'esperada, i per un altre, el repunt en el preu del petroli podria haver influït també. La incertesa en el plànol polític també podria ser darrere d'aquesta baixada, ja que, tot i que no havia afectat negativament l'economia ni la publicitat fins al moment, s'estava prolongant massa. La repercussió del Brexit al mercat publicitari, que el juny preocupava bastant, no s'ha notat en aquest curt termini. Així mateix, la preocupació sobre la possible influència negativa que pugui tenir al mercat publicitari la situació de conflicte institucional que es viu a Catalunya es va diluint a mesura que transcorren els mesos. Més informació en aquest enllaç.


Font: IPMark

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte