Notícia

Presenten l'informe 'La premsa innova: però, és veritablement rentable?'

Aquest estudi francés es qüestiona la viablitat dels nous models de negoci

Foto
Fa pocs dies es va presentar al Minsteri de Cultura francès l'estudi  Presse et Numérique – L’invention d’un nouvel écosystème (Premsa i números - La invenció d'un nou ecosistema), de Jean-Marie Charon, el qual analitza les claus que mantindran amb vida els actuals mitjans de comunicació.

La revista francesa InaGlobal analitza aquest estudi el qual es basa en tres criteris: crear un xarxa, obtindre visibilitat i generar un model de negoci propi.

En el seu informe, Jean-Marie Charon evoca el cas OWNI, Quoi.info o Marsactu que malgrat els projectes editorials emocionants, no han trobat un model de negoci viable. Muntar en l'ecosistema i trobar el seu públic són clau per determinar l'èxit i la rendibilitat. Aquests aspectes de la iniciativa empresarial són difícils d'entendre per als simples periodistes. A més de l'assistència financera, donar suport amb el temps, com el negoci d'incubació, podria contribuir al desenvolupament d'aquestes idees innovadores.

Podeu consultar l'article sencer al següent enllaç



 
  •  

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte