Notícia

El 78% de les visites a mitjans digitals es fan a través del mòbil

De mitjana, passem 3 minuts en cada notícia

Foto
El present ja és mòbil. Segons una enquesta de Pew Research, l'aclaparant majoria dels grans mitjans americans, tant nadius digitals com els tradicionals, ja rep més visites pel mòbil que a través de l'ordinador.

En concret, en el seu repàs anual del periodisme nord-americà, 39 dels 50 mitjans analitzats rep més visites a través de mòbils que a través de les pantalles 'tradicionals'. Encara que l'estudi puntua: els que veuen les webs a través d'ordinadors tendeixen a quedar-se més: és el cas de la meitat dels mitjans analitzats. De mitjana, cada usuari passa 3 minuts en cada article.

De l'estudi s'extreu també una altra conclusió: de moment, el present segueix sent imprès. Segons l'anàlisi, els lectors segueixen preferint informar-se a través de l'edició impresa: un 56% dels quals llegeixen un periòdic ho fan exclusivament en la seva versió de paper.

En el 12º State of the News Media que realitza Pew Research es confirmen també altres tendències, presents almenys entre els mitjans americans: el podcast confirma el seu ascens, els mitjans cauen en circulació , cada vegada hi ha menys periodistes contractats i creixen els anuncis en mòbils. Aquestes són les principals conclusions de l'estudi:
  • Malgrat la 'revolució digital', la major part dels lectors segueix estant en el paper: un 56% dels quals llegeixen un periòdic ho fan exclusivament en la seva versió impresa. En total, 8 de cada deu lectors a EUA llegeix, encara que sigui ocasionalment, la versió en paper dels diaris.
  • Però el mòbil triomfa: en 39 dels 50 mitjans analitzats arriben més visites pel mòbil que per ordinadors. Així i tot, les visites per ordinador es queden més temps.
  • Triomfa el mòbil, però ningú ho utilitza com a única font: només un 5% dels enquestats consulta notícies només a través del mòbil.
  • Cau el nombre de periodistes, encara que es ralenteix la baixada. En 2013, últim any amb dades, el nombre de periodistes en redaccions va caure un 3%. L'any anterior va baixar un 6% i en 2008, un 11%. Hi ha 36,700 periodistes emprats en periòdics i redaccions a EUA.
  • Creix la inversió en publicitat digital: en 2014 es van invertir 50,7 mil milions de dòlars en anuncis digitals: un 18% més que l'any anterior. I la inversió en mòbil fa explotar: ha augmentat un 78% en un any. En els dos últims anys acumula un creixement d'un 170%.
  • Regne Unit entra a EUA. De l'informe destaca que entre els 25 mitjans més llegits a EUA es troben cinc mitjans britànics. Són el Daily Mail, The Guardian, Daily Telegraph, The Mirror i The Independent.
  • Cau la circulació de mitjans, cauen els ingressos per publicitat, encara que creixen els ingressos per venda d'exemplars.
  • De mitjana passem 3 minuts en cada notícia.
  • Els podcasts es posen de moda: el nombre de persones que assegura haver escoltat un podcast creix un 9% en 2008 y el 17% en 2015.

Font: 233 Grados

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte