Creen el domini dedicat a periodistes '.press'

Vol substiruir els tradicionals '.com' '.info'

Els periodistes que han construït el seu propi lloc web  probablement s'han enfrontat a la lluita de pensar en alt el nom de domini perfecte, només per trobar que ja està agafat. Però que en realitat tenen opcions més enllà de les .com, .orgs i .nets, també coneguts com a extensions de domini o dominis genèrics de nivell superior (gTLD).

Internet està saturat de llocs .com, el que fa més difícil obtenir el nom de domini de la seva elecció. Però empreses com Radix Registre, Donuts i fins i tot Google estan tractant d'afegir més opcions per a l'espai de noms de domini. El 2012, La Corporació d'Internet per a Noms i Números Assignats (ICANN), l'òrgan de govern sobre tots els noms de domini, va donar a les empreses l'oportunitat d'aplicar les seves pròpies extensions de domini, qualsevol cosa a la dreta de "punt" a la URL (la .org en ijnet.org). ICANN va rebre prop de 2.000 ofertes per a nous gTLD durant el procés de sol·licitud, i que estan esperant uns 1.300 nous gTLD per arribar a mercat. Radix Registre sol·licitar 31 extensions, i va rebre els drets per a un que està ajustada per al món del periodisme - .press.

Ara no només es pot construir el seu propi lloc web o cartera en línia per mostrar el seu treball, també es pot qualificar la seva professió adequada a la URL. Abans de sol·licitar .press, Radix enquestar periodistes de tot el món per comprovar la necessitat d'una extensió .press. També era un terme molt buscat a Google, assenyalant certa demanda.

Sobre la base del seu estudi, van decidir que era una extensió que val la pena. "Hi ha una mena d'atractiu universal a .press", va dir Parag Barhate, gerent de categoria per .press en Radix. "El valor semàntic de .press tradueix a molts països i llengües." Els periodistes i mitjans de comunicació per igual han començat a utilitzar .press, com Charlie Hebdo, Prestatge Muck, la Llibertat de la Fundació Premsa i sí, fins i tot IJNet. 

Els periodistes poden comprar un domini .press per a un nou lloc web, una redirecció al seu lloc actual, o fins i tot com una redirecció al seu compte de mitjans de comunicació social. IJNet va conversar amb Barhate i Kevin Kopas, gerent de canal de Radix per a les Amèriques, per aprendre més sobre el potencial de l'extensió .press, per què és apropiat per al periodisme i com els periodistes poden aprofitar l'extensió del seu treball.

Font: Ijnet.org