Notícia

Obren una convocatòria per produir continguts televisius i radiofònics

Organitza La Xarxa, TV3, Catalunya Ràdio i Granollers Audiovisual

Foto
La Xarxa, TV3, Catalunya Ràdio i Granollers Audiovisual han presentat  el 'Pitching' del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC), una convocatòria oberta a tot el sector audiovisual català per produir projectes televisius i radiofònics que siguin d'interès tant per a les antenes nacionals, que representen TV3 i Catalunya Ràdio, com per a les locals, que són les televisions de proximitat i les emissores municipals. El jurat anunciarà abans de cloure el certamen els 5 treballs seleccionats per televisió i tres per ràdio. Els projectes seleccionats hauran d'executar-se abans d'acabar el 2015 i s'haurien d'emetre en els pròxims dos anys.

Entre totes les candidatures que es rebin, el jurat, com han explicat des de Catalunya Ràdio i TV3, escollirà deu finalistes en l'apartat de televisió i cinc en el de ràdio. Els responsables dels projectes que hagin superat el primer filtre tindran la possibilitat d'exposar les seves propostes a les sessions del 'Pithing' del MAC. Pel que fa l'aportació econòmica, es destinaran 6.000 euros a cada pilot de televisió i 1.000 a cadascun de ràdio. 

Joan Foguet, cap de Continguts de La Xarxa, ha explicat que és una convocatòria per tots els que vulguin impulsar algun projecte audiovisual ja sigui de ràdio o televisió. Foguet ha aconsellat a les persones que hi participin que "es passin de frenada" amb les seves propostes i siguin "agressius, imaginatius i seductors".

Pilar Cugat, cap de Culturals de TV3, ha destacat que és una oportunitat interessant per ells perquè és una forma d'obrir la televisió al talent emergent. Cugat ha indicat que a TVC hi arriben molts projectes, però ha explicat que quan se'ls va proposar el concurs de guions en el marc del MAC van considerar que seria una bona oportunitat per demanar coses concretes i línies de projectes interessants. En aquest sentit, ha apuntat que els interessaria tenir unes tipologies de programes que contemplin "el format multipantalla" i "els formats col·laboratius, és a dir, que es busquin altres tipus d'implicacions de l'audiència".

Laura Marín, coordinadora de Programes de Catalunya Ràdio, ha dit que aquest és un "bon projecte per buscar nou talent i noves vies i idees per projectes i veure com està el mercat radiofònic de Catalunya". Marín ha assenyalat que l'important per a ells és trobar "projectes radiofònics innovadors, que se centrin en temes de divulgació, d'entreteniment, d'àmbit cultural i investigar la participació de l'audiència".

Pel que fa la durada dels projectes, es valoraran preferentment les propostes d'entre 13 i 25 minuts per televisió i d'entre 25 i 55 minuts de ràdio. Aquests es podran presentar fins el 15 de maig. 

Aquesta convocatòria té com a marc el Mercat Audiovisual de Catalunya, que celebra la seva 16a edició. El MAC serà el receptor dels projectes i durant el certamen d'enguany previst per al 3 de juny a Granollers es donaran a conèixer els treballs seleccionats. 

"Estimular la producció"

Per la seva part, Josep M. Codina, director del MAC i gerent de Granollers Audiovisual, ha destacat que estan oberts a tot el territori. "És una satisfacció acollir aquesta iniciativa perquè té un significat i és retornar a l'esperit fundacional del MAC i contribuïm a estimular la producció i el sector audiovisual". Així mateix, ha manifestat que generen "complicitats de col·laboració entre les institucions i els agents audiovisuals". 

Font: ACN

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte