Notícia

Un 23% dels espanyols ja veu els continguts de TV gravats a Internet

Només l'esport, pel seu valor del directe, manté intacta la seva prevalença

Foto
La televisió tampoc s'ha lliurat de les noves tecnologies. El consum televisiu tendeix cada vegada més a la fórmula del diferit. De fet, el 23% dels espanyols cada vegada veu un programa quan li ve de gust i no quan la cadena ho transmet, segons Kantar Mitjana.

L'empresa que mesura les audiències a Espanya ha decidit comptabilitzar els programes gravats i vists durant els 7 dies següent a la seva emissió per la televisió. I per a febrer, primer mes d'anàlisi, el nombre de subjectes que va veure un programa en diferit va ser de 10 milions d'espanyols.

Fent mitjanes, de forma diària gairebé dos milions d'espanyols decideix invertir mínim un minut cada dia a veure algun programa ja emès. Encara que la mitjana està en una hora diària en realitat. Això suposa ja un 1% del total del consum diari en televisió.

“Amb els mateixos audímetres amb què mesurem el consum lineal podem identificar els continguts que es consumeixen en diferit en el mateix dia d'emissió i les dades fins a set dies després”, va assegurar Kantar Intervé prèviament a l'estudi.

Quant a cadenes, Telecinco compta amb la major audiència: 15,4% per a aquest mes de febrer. Però pràcticament la meitat ha estat audiència en diferit: un 7,8%.

En el cas d'Antena 3, la seva quota ha estat de 13,2%. La mitjana d'audiència en diferit calculada per Kantar Mitjana li dóna un augment del 15,3%.
La 1 té un 10,2%i en diferit un 7,6%, per a una mitjana de 10,2%. I finalment La Sexta aconsegueix un 8% de mitjana mensual i 6% en diferit (7,9% de mitjana) i Quatro un 7,5% i 6% respectivament (7,5% com a dada final).

Aquest increment es deu principalment a la possibilitat dels gravadors de vídeo digital, les plataformes de pagament que permeten gravar continguts, i el visitant en streaming. Aquestes tècniques són especialment populars entre el públic més jove.

Només l'esport, pel seu valor del directe, manté intacta la seva prevalença.

Espanya s'uneix així a una moda que en altres països ja porta un temps sent popular. En el cas d'EE.UU, cadenes com HBO, Fox o CBS han abandonat els mesuraments diaris per oferir les xifres totals de les seves diferents plataformes d'emissió en tres i set dies. I és que els resultats mereixen la pena tenir-los en compte, doncs segons va publicar la ràdio *NPR, les audiències dels programes nord-americans solen augmentar un 40 o un 50% sumant els visionats en els tres següents dies a l'emissió. I ja no només són joves tecnològics, sinó que aquest canvi afecta a tota la població.

Font:Marketing Directo

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte