Notícia

Neix Dropcoin: el botó que es capaç de monetitzar els 'M'agrada'

La plataforma està pensada, principalment, per a diaris i periodistes

Foto
És simple. I prometedor. Dropcoin va néixer fa pocs dies, però ja ha començat a cridar l'atenció d'algun que un altre gran mitjà i de la 'fauna' periodística en Twitter. Ho usen ja Politikon, Jot Down i LaCaffe, però s'augura que seran molts més els mitjans que implantin el petit botó. Un petit botó que, amb una gran senzillesa, podria solucionar aquest dilema (que sembla ja etern) del periodisme: com trobar un model de negoci en l'era digital. O, la qual cosa és el mateix, com *monetizar el clic. 

El que intenta: "generar una forma de col·laboració entre gent que té propostes online, que té continguts, i gent que els cerca i els valora", expliquen des de Dropcoin, a través d'Iñaki Sebastián. Un botó que permet donar de 10 cèntims a 2 euros a productes a la xarxa, a articles. És a dir: aconsegueix transformar els 'm'agrada' en una font d'ingressos per al periodista o creador. Una petita barra sota els articles permet al lector seleccionar què diners donar al seu autor: 10 cèntims, 20, 50... fins a 2 euros. "És una forma de simplificar al màxim el gest, l'aportació", explica, "aportar un clic sonor, un compromís major", explica Sebastián. I sembla que està tenint èxit. 

"Estem tenint ja bastants sol·licituds, primer evidentment de curiositat" explica, però afegeix ja l'interès de diversos mitjans, un dels quals, el primer, té fins a 2 milions de visites al mes "està generant interès", explica, però caminen "amb la prudència, que la gent es vagi acostumant", compte. 

És, si no una altra cosa, una novetat. "És el primer projecte d'aquest tipus, a Espanya i a nivell mundial no hem trobat gens amb un plantejament com a est", explica Sebastián, que porta gairebé tres anys amb la idea en el cap. Va sorgir "quan vaig començar a temptejar en Twitter, de forma casual, i vaig començar a seguir a gent que m'aportava continguts interessants. Molts d'ells periodistes, escriptors... vaig ser tenint interacció amb ells", explica. Descobrint un periodisme que no coneixia. "Llavors, vaig ser conscient que la realitat social i política com provocava que la gent consumís informació com mai s'havia donat i no obstant això la situació dels mitjans era duríssima", compte i "vaig pensar aquesta possibilitat", explica. 

La solució és alguna cosa molt simple. Des de Dropcoin treballen "prevalent la senzillesa, perquè tothom pugui donar 25 cèntims. No tothom pot donar 60 euros a l'any" explica. "És el plantejament, que sigui assequible i que hi hagi voluntarietat". 

El botó està dirigit a productes periodístics, perquè "el periodisme és on milions de persones busquen informació, amb una recurrència diària", compte. Així i tot, "estem estudiant ampliar-ho a projectes solidaris, per exemple". És a dir, a "qualsevol persona que tingui una proposta, que tingui alguna cosa que aportar". Estudien, fins i tot, ampliar el projecte internacionalment, encara que amb cautela, "només portem quatre dies", recorda Sebastián.

El projecte és simple. I està en evolució constant. Almenys, de moment. És "un producte mínim viable", explica Sebastián, "sobretot per ser alguna cosa molt funcional i molt senzill amb la garantia i la seguretat que correspon a una plataforma de pagaments, per anar evolucionant-ho en funció del que estem rebent diàriament: propostes, preguntes, consells..."

Model de negoci

A mig camí entre el 'tot gratis' i les subscripcions als mitjans, aquest model s'apropa més al del crowdfunding. Un model que ha tingut èxit comprovat. Com expliquen des de Dropcoin, Espanya va moure en 2013 20 milions d'euros en aquest tipus de finançament de projectes. Alguna cosa que demostra que "la gent vol pagar pels continguts, per les coses que els agraden, per les coses que ells mateixos decideixen", expliquen. El botó, diuen, et permet pagar a qui tu vols, quan tu vols, quan tu decideixes. I el seu baix preu— els projectes de crowdfunding solen demanar un mínim de 5 euros— ho fa encara més atractiu per a l'usuari.

Model de negoci per a periodistes i diaris? Des de Dropcoin ho tenen clar, "és el nostre objectiu principal", compte. "Si aconseguim convèncer a la gent que donar deu cèntims és realment un clic, per als mitjans de comunicació és una forma de finançament descomunal". "Imagina't un mitjà amb dos milions d'usuaris", explica, "només amb que el 2%, 3% d'aquests 2 milions donin un parell d'euros al mes...".

Font: 233 graus

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte