Notícia

La CCMA tanca el 2014 amb 0,3 milions de dèficit

És una bona notícia si es compara amb els 11,2 milions negatius de l’any passat

Foto
El consell de govern de laCorporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha aprovat aquest dilluns la liquidació de pressupost provisional corresponent a l’exercici 2014, el qual presenta un dèficit de 0,3 milions d’euros que s’hauran de compensar en l’actual exercici, tal com estableix la llei estatalaprovada el juliol de 2012.

El petit dèficit de l’any que acabem de deixar enrere és una bona notícia si es compara amb els 11,2 milions negatius de l’exercici anterior i els 7,5 milions de 2012, el primer amb l’actual consell de govern. Aquest ha valorat “l’estabilització com a punt especialment rellevant de l’exercici”, i ha destacat que és el resultat “d’un esforç de contenció de la despesa i d’optimització de recursos de la Corporació d’una dimensió inèdita en la seva història”.

Tant al maig com a l’octubre, el president la CCMA, Brauli Duart, ja va avançar que, malgrat travessar una situació “complexa”, s’estava en el bon camí per acabar l’any amb estabilitat pressupostària, en part gràcies a la millora dels ingressos publicitaris.

L’ens públic ressalta que el pla d’ajustaments que s’ha aplicat des del 2011 “ha permès fer front a una realitat marcada per la crisi econòmica, la reducció de les aportacions públiques, els moviments empresarials del sector, l’acceleració de la caiguda dels ingressos publicitaris i la fragmentació de les audiències”.

El pressupost de la CCMA ha minvat dels 450 milions d’euros de 2010 als 297 de 2014, una reducció del 34% que ha afectat principalment les despeses de personal i de continguts audiovisuals i les inversions.

Duart remarca que cal seguir amb el canvi de model per assegurar la viabilitat

En la reunió que la direcció de la Corporació ha mantingut amb els representants dels treballadors aquest dilluns per informar-los de “l’estabilitat” pressupostària assolida, Brauli Duart ha agraït als professionals “l’esforç que entre tots s’ha fet per garantir el futur dels mitjans públics de Catalunya”.

Amb tot, el president de la CCMA remarca que, per assegurar la viabilitat i assolir l’eficiència dels mitjans, s’ha d’aconseguir millorar la productivitat i optimitzar la despesa. Així, segons Duart, “no n’hi ha prou d’aplicar criteris d’austeritat i reducció pressupostària”, i cal continuar “plantejant els canvis necessaris” al model actual, el qual assenyala segueix amb “algunes inèrcies organitzatives pròpies de les primeres etapes de la Corporació”.

Aquest procés de transformació es basa en la implementació d’un nou projecte empresarial basat en un “canvi de concepció cap a la simplificació organitzativa, la potenciació de la visió integral de creació i distribució de continguts, i l’eficàcia en la gestió”.

A més, Duart ha informat als representants de la plantilla que, un cop “s’han resolt positivament les incerteses pressupostàries més importants” que planaven sobre la CCMA, ara cal reprendre les negociacions per aprovar el nou conveni col·lectiu.

Segons el president de l’ens, aquest ha d’afavorir “la flexibilització i la polivalència, d’acord amb les innovacions tecnològiques introduïdes en els processos de treball i el nou model empresarial de l’organització”.

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte