El Col·legi de Periodistes inicia el proper dia 15 tot un seguit de cursos que es perllongaran fins al juny. Els cursos estan oberts tant als col·legiats/des com a tots aquells professionals no membres interessats en la formació centrada en el periodisme, la informació i la comunicació. Els cursos són Bonificables, és a dir, que l’empresa pot recuperar l’import dedicat a la formació, i gestionem els tràmits per poder-ho fer sense càrrec.
Llistat de cursos:
Les XXSS i les eines de comunicació digital són el vehícle de comunicació més eficaç entre consumidors i clients. Els nous mitjans proporcionen un diàleg bidireccional ple d'informació rellevant.
A l'hora de fer presentacions, vols ser diferent? Innovador? O bé voldries sorprendre? Les presentacions són una eina fonamental per mostrar qui som o què fem. Si la nostra presentació és diferent, destacarem de la resta i obtindrem avantatge competitiu, captivarem l’audiència i aconseguirem un efecte memorable.
Nereida Carrillo us donarà una panoràmica d’instruments perquè pugueu plantejar noves narratives i us aportarà alguns criteris bàsics perquè traslladeu les peces periodístiques a dispositius mòbils, a smartphones i a tauletes de forma ràpida i senzilla.
L’objectiu d’aquest curs-taller és que cada participant surti amb el seu projecte de nova empresa (startup) periodística. Per això, la metodologia està orientada a aprendre no només escoltant sinó, sobretot, fent. S’analitzaran tots els projectes dels participants, estudiant cada fase i aportant eines i recursos.
Aquest curs, pensat específicament per a comunicadors, permet conèixer els principis bàsics del Protocol i la seva vinculació amb els actes públics i privats de diferents àmbits; dominar les tècniques i eines bàsiques per a l’efectiva organització dels actes i reconèixer les sinèrgies relacionals i comunicatives que el Protocol aporta a empreses i institucions.
Carlos Pérez de Rozas proposa un taller de treball sobre la influència de la forma en la posada en pàgina de la informació. El curs s’estructura en cinc sessions de dues hores de durada, cadascuna de les quals estarà centrada en un tema diferent. El fil conductor serà la rellevància del disseny i la imatge en els mitjans de comunicació escrits i el paper dels directors d’art, els fotògrafs i els il·lustradors, així com la constant recerca dels referents culturals a la història en general i la història de l’art en particular.
Cada vegada més, els lectors arriben a les notícies a través de les xarxes socials, sense passar per la portada digital del mitjà. Si aquestes xarxes es gestionen bé, s'arribarà a més lectors i ells mateixos multiplicaran la difusió dels continguts.
Crear contingut per a xarxes socials és molt fàcil… o no. Cada canal té les seves característiques i detalls. En aquesta sessió intensiva amb Enrique San Juan, els participants descobriran de forma 100% pràctica com crear continguts per a les quatre xarxes socials més importants en base al model del cas, en viu i en directe.
La informació en forma d’imatge arriba millor als nostres usuaris. És per això que cada cop és més important dominar eines que ens permetin fer infogràfics, gràfics interactius i convertir les nostres fotos en imatges interactives.
Instagram és una aplicació gratuïta per a dispositius mòbils que ens permet fer fotografies i modificar-les per després compartir-les a les xarxes socials. En aquest curs, el professor Jordi Gamell us mostrarà els diferents aspectes orientats sempre a la pràctica: com fer bones fotos, saber captar la llum i retocar-les; l’ús dels programes d’edició o com aconseguir més seguidors, entre d’altres.
En l’àmbit de la comunicació sovint necessitem resoldre –sense el suport d’un especialista– dubtes referents a la llengua escrita (morfosintaxi, mots nous, convencions tipogràfiques…) que, de vegades, també afecten l’oral (expressions, ...).
Amb aquest curs Marc Marín us facilitarà els coneixements necessaris per dur a terme amb èxit un pla o estratègia de comunicació online. Mitjançant tècniques i consells pràctics trobareu el camí a seguir per poder avançar de la forma més ràpida i eficient.
Google Analytics és una eina d'analítica web molt potent i a l'abast de tothom. Tot i ser gratuïta, disposa de moltes funcionalitats avançades que permeten generar informes específics adaptats a les necessitats de cada lloc web i de cada analista. En l'analítica web és tan important recollir correctament les dades com saber-les gestionar i interpretar. Els alumnes, ja coneixedors de l'ús bàsic de Google Analytics, poden aprendre en aquesta sessió les opcions de gestió d'informes. Quins tipus d'informes s'ofereixen i com es poden configurar i filtrar per arribar fins a les dades que es busquen en cada moment.
Aquest curs pretén proporcionar els conceptes mínims per comprendre i utilitzar, de manera adequada el producte de l'activitat estadística. Sense formulació matemàtica i de manera amena però rigorosa, s'establiran les idees bàsiques que permeten evitar errors en la interpretació i comunicació de resultats estadístics.
En aquest taller pràctic, els professors Josep Morell i Josep Serra abordaran la producció de vídeos de forma global: concepció, captació d’imatges i postproducció. També s’analitzaran les situacions que cal cobrir de forma més habitual i es proposaran solucions que ajudin a millorar el resultat final.
Edward Snowden va revelar al món, a través dels mitjans de comunicació, el massiu sistema de vigilància d’internet que els Estats Units van posar en marxa. Però quan va intentar posar-se en contacte per primera vegada amb el periodista Glenn Greenwald, va haver de deixar-ho córrer perquè aquest no feia servir correu xifrat ni tenia temps per aprendre’n.
En aquest curs pràctic, Carles Singla revisarà les eines fonamentals de la redacció informativa. S'hi tractaran les característiques principals del llenguatge periodístic. Per mitjà de diversos exercicis es posaran en pràctica els textos més habituals en periodisme escrit, ja sigui en mitjans o en gabinets de premsa. També es pararà especial atenció a la titulació, als formats breus i a les notes de premsa.
El coaching és una poderosa metodologia per ajudar les persones tant en l’àmbit personal com en el professional. Aquest curs és una introducció al coaching, un entrenament de caire general adreçat a persones interessades en coaching per a la vida, per als negocis o bé que volen afegir eines d’aquesta metodologia a la seva professió actual.
Els esdeveniments són avui més que mai una part important de l’estratègia de comunicació, vendes i màrqueting de les empreses. És un sector clau i que aporta notorietat, reputació, valor i capacitat d’influència tant a empreses com organitzacions. A través d'aquest curs, dirigit per Josep Salvat, aprendreu a organitzar esdeveniments des d’una perspectiva professional i rigorosa, trobareu eines i recursos adequats a cada pressupost i desenvolupareu la part creativa de l’esdeveniment treballant metodologies i trucs per gestionar cada projecte de principi a fi.
Aquest curs, dirigit per Ricardo Gómez, aportarà als participants el coneixement de les estratègies i eines amb les quals s'estan construint les reputacions de les millors empreses, les més reconegudes, a començaments del nou segle XXI. Al llarg de les sessions podreu aprofundir en els millors i pitjors exemples del moment, arreu del món i a casa nostra, i desenvolupareu un taller final sobre un cas rellevant i pròxim des d'una perspectiva eminentment pràctica i aplicable al dia a dia.
L’objectiu del programa és aprofundir en el SEO (Search Engine Optimization) des d’una perspectiva global i aplicar-lo a la labor dels professionals de la comunicació. Per fer-ho, es partirà dels coneixements adquirits en el nivell introductori del curs i es treballarà de forma específica en l’àrea de màrqueting de continguts per al SEO i tots els aspectes relacionats amb l’elaboració de “redaccionals SEO friendly”.
Amb aquest curs, dirigit pel professor Joan Francesc Cánovas, aprendreu a fer ús de les principals eines de comunicació per comunicar-vos amb eficàcia tant en l’àmbit personal com professional, a través de la realització d’exercicis pràctics que s’enregistren en vídeo i posteriorment s’analitzen.
El propòsit d'aquest curs, dirigit per Francesc Grau, és atorgar-vos uns coneixements totalment orientats a la pràctica i d’aplicació immediata, tant per a comptes personals com d’organitzacions en aquesta xarxa social que és Twitter i que ha suposat una autèntica revolució de les comunicacions.
El Social Media es sólo una herramienta para conseguir tus objetivos de empresa. Uno de esos objetivos es el engagement con el usuario. En este webinar descubriremos qué es realmente el engagement, cambiaremos nuestra manera de entenderlo y lo convertiremos en un activo de la empresa que nos permita defender nuestra inversión en Redes Sociales, un activo con sus propios kpis y métricas que podamos evaluar según nuestros propios objetivos.
Les noves narratives per a webs estan canviant profundament els relats periodístics. Les històries amb un component temporal, com ara la biografia d’un personatge, l’evolució d’un conflicte o la història d’una organització, es poden explicar de manera innovadora. El clàssic relat cronològic de text amb paràgrafs encapçalats per dates pot convertir-se en una cronologia interactiva i multimèdia. Els alumnes s’introduiran en l’elaboració d’aquest tipus de peces i coneixeran el funcionament de dues eines per fer cronologies interactives.
Evernote és una de les aplicacions més populars, disponible tant per a ordinadors com per a dispositius mòbils. Es tracta d'un revolucionari bloc de notes multimèdia que ens ajuda a organitzar les nostres idees i millorar la nostra productivitat, proporcionant-nos eines avançades per guardar tot allò que ens interessa (en format text, imatges, àudio...) i tenir-ho disponible a tots els nostres dispositius.
Els dispositius mòbils són una porta d’entrada als continguts dels mitjans cada vegada més important: en alguns casos, la meitat de les visites a la web procedeix de mòbils i tauletes. El alumnes aprendran com explicar històries periodístiques en uns dispositius marcats per la tactolectura i les dimensions reduïdes.
Llistat de cursos:
- Webinar: Cómo gestionar las crisis en Redes Sociales. Com preverure el conflicte digital i solucionar-ho amb el menor impacte
Les XXSS i les eines de comunicació digital són el vehícle de comunicació més eficaç entre consumidors i clients. Els nous mitjans proporcionen un diàleg bidireccional ple d'informació rellevant.
- Presentacions creatives amb Prezi
A l'hora de fer presentacions, vols ser diferent? Innovador? O bé voldries sorprendre? Les presentacions són una eina fonamental per mostrar qui som o què fem. Si la nostra presentació és diferent, destacarem de la resta i obtindrem avantatge competitiu, captivarem l’audiència i aconseguirem un efecte memorable.
- Noves narratives per a web, mòbils i tauletes
Nereida Carrillo us donarà una panoràmica d’instruments perquè pugueu plantejar noves narratives i us aportarà alguns criteris bàsics perquè traslladeu les peces periodístiques a dispositius mòbils, a smartphones i a tauletes de forma ràpida i senzilla.
- Emprendre i Innovar en Periodisme
L’objectiu d’aquest curs-taller és que cada participant surti amb el seu projecte de nova empresa (startup) periodística. Per això, la metodologia està orientada a aprendre no només escoltant sinó, sobretot, fent. S’analitzaran tots els projectes dels participants, estudiant cada fase i aportant eines i recursos.
- Introducció al Protocol per a comunicadors
Aquest curs, pensat específicament per a comunicadors, permet conèixer els principis bàsics del Protocol i la seva vinculació amb els actes públics i privats de diferents àmbits; dominar les tècniques i eines bàsiques per a l’efectiva organització dels actes i reconèixer les sinèrgies relacionals i comunicatives que el Protocol aporta a empreses i institucions.
- Periodisme visual, Disseny i imatge en els mitjans de comunicació escrits
Carlos Pérez de Rozas proposa un taller de treball sobre la influència de la forma en la posada en pàgina de la informació. El curs s’estructura en cinc sessions de dues hores de durada, cadascuna de les quals estarà centrada en un tema diferent. El fil conductor serà la rellevància del disseny i la imatge en els mitjans de comunicació escrits i el paper dels directors d’art, els fotògrafs i els il·lustradors, així com la constant recerca dels referents culturals a la història en general i la història de l’art en particular.
- Gestió de xarxes socials per a mitjans de comunicació
Cada vegada més, els lectors arriben a les notícies a través de les xarxes socials, sense passar per la portada digital del mitjà. Si aquestes xarxes es gestionen bé, s'arribarà a més lectors i ells mateixos multiplicaran la difusió dels continguts.
- Taller intensiu de creació de continguts per a xarxes socials
Crear contingut per a xarxes socials és molt fàcil… o no. Cada canal té les seves característiques i detalls. En aquesta sessió intensiva amb Enrique San Juan, els participants descobriran de forma 100% pràctica com crear continguts per a les quatre xarxes socials més importants en base al model del cas, en viu i en directe.
- Webinar: Crea infografies, gràfics i imatges interactives
La informació en forma d’imatge arriba millor als nostres usuaris. És per això que cada cop és més important dominar eines que ens permetin fer infogràfics, gràfics interactius i convertir les nostres fotos en imatges interactives.
- Instagram: eines i tècniques per a comunicadors i empreses
Instagram és una aplicació gratuïta per a dispositius mòbils que ens permet fer fotografies i modificar-les per després compartir-les a les xarxes socials. En aquest curs, el professor Jordi Gamell us mostrarà els diferents aspectes orientats sempre a la pràctica: com fer bones fotos, saber captar la llum i retocar-les; l’ús dels programes d’edició o com aconseguir més seguidors, entre d’altres.
- Comptabilitat i fiscalitat per a periodistes freelance
- Català en un clic: recursos a Internet i dubtes freqüents
En l’àmbit de la comunicació sovint necessitem resoldre –sense el suport d’un especialista– dubtes referents a la llengua escrita (morfosintaxi, mots nous, convencions tipogràfiques…) que, de vegades, també afecten l’oral (expressions, ...).
- Com fer un Pla de Comunicació Social Media
Amb aquest curs Marc Marín us facilitarà els coneixements necessaris per dur a terme amb èxit un pla o estratègia de comunicació online. Mitjançant tècniques i consells pràctics trobareu el camí a seguir per poder avançar de la forma més ràpida i eficient.
- Webinar: Crear i gestionar informes amb Google Analytics
Google Analytics és una eina d'analítica web molt potent i a l'abast de tothom. Tot i ser gratuïta, disposa de moltes funcionalitats avançades que permeten generar informes específics adaptats a les necessitats de cada lloc web i de cada analista. En l'analítica web és tan important recollir correctament les dades com saber-les gestionar i interpretar. Els alumnes, ja coneixedors de l'ús bàsic de Google Analytics, poden aprendre en aquesta sessió les opcions de gestió d'informes. Quins tipus d'informes s'ofereixen i com es poden configurar i filtrar per arribar fins a les dades que es busquen en cada moment.
- Estadística bàsica per a periodistes
Aquest curs pretén proporcionar els conceptes mínims per comprendre i utilitzar, de manera adequada el producte de l'activitat estadística. Sense formulació matemàtica i de manera amena però rigorosa, s'establiran les idees bàsiques que permeten evitar errors en la interpretació i comunicació de resultats estadístics.
- Taller de Videoperiodisme per a mitjans digitals
En aquest taller pràctic, els professors Josep Morell i Josep Serra abordaran la producció de vídeos de forma global: concepció, captació d’imatges i postproducció. També s’analitzaran les situacions que cal cobrir de forma més habitual i es proposaran solucions que ajudin a millorar el resultat final.
- Com contactar amb Edward Snowden. Seguretat informàtica bàsica per a periodistes
Edward Snowden va revelar al món, a través dels mitjans de comunicació, el massiu sistema de vigilància d’internet que els Estats Units van posar en marxa. Però quan va intentar posar-se en contacte per primera vegada amb el periodista Glenn Greenwald, va haver de deixar-ho córrer perquè aquest no feia servir correu xifrat ni tenia temps per aprendre’n.
- Redacció periodística: tècniques bàsiques
En aquest curs pràctic, Carles Singla revisarà les eines fonamentals de la redacció informativa. S'hi tractaran les característiques principals del llenguatge periodístic. Per mitjà de diversos exercicis es posaran en pràctica els textos més habituals en periodisme escrit, ja sigui en mitjans o en gabinets de premsa. També es pararà especial atenció a la titulació, als formats breus i a les notes de premsa.
- Introducció al coaching
El coaching és una poderosa metodologia per ajudar les persones tant en l’àmbit personal com en el professional. Aquest curs és una introducció al coaching, un entrenament de caire general adreçat a persones interessades en coaching per a la vida, per als negocis o bé que volen afegir eines d’aquesta metodologia a la seva professió actual.
- Eines per generar ingressos amb continguts digitals
- Organització d'esdeveniments
Els esdeveniments són avui més que mai una part important de l’estratègia de comunicació, vendes i màrqueting de les empreses. És un sector clau i que aporta notorietat, reputació, valor i capacitat d’influència tant a empreses com organitzacions. A través d'aquest curs, dirigit per Josep Salvat, aprendreu a organitzar esdeveniments des d’una perspectiva professional i rigorosa, trobareu eines i recursos adequats a cada pressupost i desenvolupareu la part creativa de l’esdeveniment treballant metodologies i trucs per gestionar cada projecte de principi a fi.
- Noves claus per a gestionar la reputació corporativa
Aquest curs, dirigit per Ricardo Gómez, aportarà als participants el coneixement de les estratègies i eines amb les quals s'estan construint les reputacions de les millors empreses, les més reconegudes, a començaments del nou segle XXI. Al llarg de les sessions podreu aprofundir en els millors i pitjors exemples del moment, arreu del món i a casa nostra, i desenvolupareu un taller final sobre un cas rellevant i pròxim des d'una perspectiva eminentment pràctica i aplicable al dia a dia.
- SEO per a comunicadors - Nivell avançat
L’objectiu del programa és aprofundir en el SEO (Search Engine Optimization) des d’una perspectiva global i aplicar-lo a la labor dels professionals de la comunicació. Per fer-ho, es partirà dels coneixements adquirits en el nivell introductori del curs i es treballarà de forma específica en l’àrea de màrqueting de continguts per al SEO i tots els aspectes relacionats amb l’elaboració de “redaccionals SEO friendly”.
- Habilitats de portaveu per a intervencions professionals
Amb aquest curs, dirigit pel professor Joan Francesc Cánovas, aprendreu a fer ús de les principals eines de comunicació per comunicar-vos amb eficàcia tant en l’àmbit personal com professional, a través de la realització d’exercicis pràctics que s’enregistren en vídeo i posteriorment s’analitzen.
- Gestió i tècniques de creixement de comunitats a Twitter
El propòsit d'aquest curs, dirigit per Francesc Grau, és atorgar-vos uns coneixements totalment orientats a la pràctica i d’aplicació immediata, tant per a comptes personals com d’organitzacions en aquesta xarxa social que és Twitter i que ha suposat una autèntica revolució de les comunicacions.
- Webinar: El engagement en redes sociales. Qué es y cómo medirlo para convertirlo en un activo empresarial
El Social Media es sólo una herramienta para conseguir tus objetivos de empresa. Uno de esos objetivos es el engagement con el usuario. En este webinar descubriremos qué es realmente el engagement, cambiaremos nuestra manera de entenderlo y lo convertiremos en un activo de la empresa que nos permita defender nuestra inversión en Redes Sociales, un activo con sus propios kpis y métricas que podamos evaluar según nuestros propios objetivos.
- Webinar: Com fer cronologies interactives
Les noves narratives per a webs estan canviant profundament els relats periodístics. Les històries amb un component temporal, com ara la biografia d’un personatge, l’evolució d’un conflicte o la història d’una organització, es poden explicar de manera innovadora. El clàssic relat cronològic de text amb paràgrafs encapçalats per dates pot convertir-se en una cronologia interactiva i multimèdia. Els alumnes s’introduiran en l’elaboració d’aquest tipus de peces i coneixeran el funcionament de dues eines per fer cronologies interactives.
- Webinar: Gestiona la teva informació amb Evernote
Evernote és una de les aplicacions més populars, disponible tant per a ordinadors com per a dispositius mòbils. Es tracta d'un revolucionari bloc de notes multimèdia que ens ajuda a organitzar les nostres idees i millorar la nostra productivitat, proporcionant-nos eines avançades per guardar tot allò que ens interessa (en format text, imatges, àudio...) i tenir-ho disponible a tots els nostres dispositius.
- Webinar: Introducció a les narratives per a mòbils i tauletes
Els dispositius mòbils són una porta d’entrada als continguts dels mitjans cada vegada més important: en alguns casos, la meitat de les visites a la web procedeix de mòbils i tauletes. El alumnes aprendran com explicar històries periodístiques en uns dispositius marcats per la tactolectura i les dimensions reduïdes.