Notícia

10 pistes per arribar als més joves

Foto
WAN-IFRA, una de les associacions de premsa més importants del món, publica deu pistes perquè els mitjans de comunicació puguin arribar al públic més jove
Es diu que els joves són la clau del futur. Però també el repte de moltes empreses que s’esforçen en trobar la manera d’arribar a cridar la seva atenció. Els mitjans de comunicació en són un exemple. Com ho podem fer? WAN-IFRA, l’associació mundial de diaris, ens facilita deu pistes sobre com aconseguir-ho.
1.       Estar allà en tot i des del principi. Parar atenció en quins són els moments i etapes importants per on poden passar els joves i informar en conseqüència. Es tracta de centrar el focus informatiu en aspectes que puguin interessar al públic jove com per exemple, la cerca de feina o noves sortides professionals.
2.       Considerar nous tipus de contingut pels joves
3.       Mantenir el focus en el periodisme, mai perdre l’essència de què es tracta de mitjans seriosos i informatius.
4.       Oferir als joves la possibilitat d’actuar per ells mateixos facilitant la interacció amb el mitjà.
5.       Promoure que el públic es comprometi amb l’actualitat
6.       Parar més atenció a l’entorn dels joves: família, escola, etc.
7.       Fer incís en l’ús del llenguatge i les connotacions que se’n poden derivar. En els mitjans és freqüent presentar els “nens” com a víctimes i els “adolescents” com a vàndals. Cal anar amb compte en aquest sentit.
8.       Explotar tots els mitjans per arribar als joves de la manera més eficient. Tenir molt en compte les xarxes socials i plataformes a la xarxa.
9.       Extreure idees d’on sigui. Com a conseqüència de la globalització, els joves de tot el món són cada vegada més semblants entre ells. Qualsevol cosa de qualsevol lloc pot ser un focus d’inspiració o d’interès pels més joves.
10.   Promoure la col·laboració amb els mitjans i el periodisme, també des d’una vessant professional.

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte