Segons les dades, menys d'un terç dels inserts en els informatius (29%) i de les intervencions en debats i entrevistes (30,7%) corresponen a dones. A més, les dones s'associen amb l'esfera privada mentre que els homes apareixen relacionats amb l'esfera pública.
L'Institut Català de les Dones (ICD), el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) i el Col·legi de Periodistes facilita en format web i DVD el manual 'Gènere i mitjans de comunicació. Eines per visibilitzar les aportacions de les dones'. Es tracta d’una nova eina que vol promoure la reflexió crítica sobre el tractament de les dones als mitjans de comunicació. Segons el CAC, menys d'un terç dels inserts en els informatius i de les intervencions en debats i entrevistes corresponen a dones. Per la qual cosa, el que es pretén és "ampliar la mirada periodística des del rigor i la pluralitat". Aquest nou accés al manual facilita la seva consulta i divulgació, no només per part de periodistes, sinó també per a qualsevol persona interessada.
El manual es divideix en dues parts, una primera que parla dels aspectes relacionats amb la invisibilització i el silenciament, l'ús de la imatge i el llenguatge, els estereotips i els rols i la representació dels espais públics i privats; i la segona planteja el retrat del gènere femení en una temàtica concreta com la política, la violència de gènere, la salut i la diversitat.
D’altra banda, en l'edició en DVD s'inclouen exemples propis de mitjans de comunicació i tècniques periodístiques per "plantejar el tema del gènere com una peça important en el procés d'elaboració de la informació". Les persones interessades en obtenir el manual en DVD poden sol·licitar-lo a través d'un formulari.