Notícia

La inversió publicitària a Catalunya va créixer un 2,8% el 2010

Foto
Després de dos anys de caigudes, la inversió publicitària dels anunciants
radicats a Catalunya va créixer un 2,8% durant 2010. Aquestes xifres positives son resultat de l'estudi elaborat per Arce Media i Media Hotline per a l'Associació Empresarial de Publicitat, que en l’acte de la seva presentació va estar presidit per Ignasi Genovès, director general de Difusió de la Generalitat de Catalunya, i que va comptar a la taula amb el president de Arce Media, Jesús Pascual; el president de Media Hotline, Enric Yarza, i el president de l’Associació Empresarial de Publicitat, Àngel Abancéns.
L’estudi assenyala que la participació de Catalunya sobre el conjunt de la inversió total a l’Estat espanyol va ser del 21,7%, la xifra més alta des de l’any 2004. Però no tot es positiu. El nombre d'anunciants catalans va patir una lleugera caiguda i van passar dels 6.398 que havien en el 2009 fins als 6.014 el 2010. Com a conseqüència, la inversió mitjana per anunciant ha pujat fins a arribar als 186.880 euros.
D'altra banda, els mitjans convencionals catalans van rebre 459.200.000 d'euros, un 0,4%
menys que el 2009. D'aquest total, 195.900.000 d'euros procedeix d'empreses i anunciants amb seu a Catalunya, és a dir un 42,7%. La resta de la inversió, 263.300.000 d'euros procedeix d'anunciants de la resta d'Espanya i que s'anuncien en suports locals.
Altres dades destacades de l’estudi són que el 43,3% de la inversió en mitjans catalans va anar a parar als mitjans impresos (diaris, premsa comarcal, revistes, etc.); el 29,4% a televisió, el 15,3% a ràdio i el 11,9% a exterior. A més, durant tot el 2010, a les persones que resideixen a Catalunya els va arribar publicitat de mitjans catalans i d'altres mitjans que tenen implantació a tota Espanya o en altres comunitats l'equivalent a 978.200.000 d'euros, un 3,8% més que el 2009.
La premsa comarcal suma.
Finalment, l'Estudi de l'Associació assenyala que la inversió publicitària de les administracions catalanes ha estat de 25,1 milions d'euros, dels quals el 61% corresponen a la Generalitat de Catalunya. Això ha suposat un descens del 8,1% respecte a l'any 2009 que es va realitzar una inversió publicitària de 27,3 milions d'euros. En el conjunt d'Espanya el descens ha estat més gran, de 272.300.000 en 2009 fins els 235.600.000 el 2010, és a dir, un descens del 13,7%.
Per tant, es pot comprovar que l'esforç inversor dels anunciants catalans va resultar superior al realitzat a la resta d'Espanya. I això queda reflectit també en que la premsa de Catalunya no ha caigut com a la resta de l’Estat. Perquè? Doncs gràcies a que, per primera vegada, s’ha sumat a les dades de l’estudi de Media HotLine i Arce Media la premsa comarcal i local, que ha estat elogiada en aquest acte de presentació al Palau Robert pel seu pes i per ser un sector estratègic i específic del nostre territori.

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte