Notícia

La premsa comarcal i local augmenta la seva audiència i se situa per sobre del milió de lectors, 125.000 més que l'any 2009

Foto

La Premsa Comarcal i Local continua guanyant lectors.  L’última onada que ha presentat el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, estudi que resumeix les audiències dels mitjans catalans des del gener fins al desembre de l’any 2010, reflecteix un augment notable de lectors de premsa comarcal i local que es situa per  sobre del milió de lectors, exactament amb 1.011.000 lectors, en relació amb els 875.000 que reflectia la mateixa onada de l’ any 2009.

 

El diari El Punt continua tenint l’hegemonia de l’audiència a la Premsa Comarcal, ja que és el líder amb 176.000 lectors, 20.000 més que  l’any passat.  El segueix el diari Segre, que compta amb 110.000 lectors. Cal destacar que la versió en  català que oferta aquesta darrer diari ha guanyat adeptes i ja passa a ser el 63% del total de vendes del diari lleidatà.

Els setmanaris han crescut un 8,2%, amb  un total de 526.000 lectors.  El 9 Nou aconsegueix 155.000 lectors, mentre que l’any passat va obtenir-ne 114.000. Revista del Vallès passa de 50.000 lectors a 72.000; Setmanari de l’Alt Empordà (Figueres) se situa en 50.000, mentre que el darrer any va arribar fins els 34.000 lectors i Hora Nova (bisetmanal de Figueres) gairebé dobla la seva audiència, ja que passa dels 24.000 lectors de l’any passat als 47.000 actuals.

Tal i com mostra el resum que ofereix el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura de l’any 2010, es pot apreciar que el consum de publicacions setmanals ha crescut un 2,6% a Catalunya, gràcies a la promoció de la premsa comarcal i local catalana, que ha fet possible el lideratge comarcal de les revistes setmanals a la majoria de comarques, com és el cas de El Ripollès, Nova Tàrrega, La Veu de la Segarra, Celsona Informació  o La Comarca d’Olot, entre d’altres.  També cal destacar que el consum de publicacions via web ha crescut en aquest darrer any un 25,1%.

Mentre la premsa comarcal i local manté el lideratge fora de Barcelona, el nombre d'usuaris d'Internet supera els lectors de diaris per primera vegada.
 De FUNDACC

2010 ha estat l'any en que Internet s'ha posat per davant de la premsa a casa nostra, segons les dades del Baròmetre de la comunicació i la cultura. Aquest matí s'han presentat les dades resum de la 6a onada d'audiències de gener a desembre de 2010. Seguim dedicant més temps a la televisió (244 minuts diaris), per davant de la ràdio (90 minuts) i Internet (58,9 minuts, amb un significatiu creixement del 12%). Pel que fa als lideratges dels mitjans, La Vanguardia ha aconseguit posicionar-se com el diari més llegit i Tv3 es manté al capdavant en televisió. Així mateix es manté la forta competència a la ràdio entre Catalunya Ràdio -lleugerament per sobre de la privada- i Rac1.

 Un 47% de la població es va connectar cada dia a internet, un 12% més que l'any anterior. Per contra, un 42% de la població va llegir diaris, un 1,8% menys que el 2009.

Si parlem de rànquings a la premsa, La Vanguardia és el diari més llegit, seguit d'El Periódico de Catalunya, d'El Mundo Deportivo i del gratuït 20 Minutos. Cal dir que hi ha un retrocés en quasi totes les capçaleres gratuïtes, mentre que els esportius han augmentat la seva audiència en el darrer any. Pel que fa a Barcelona, el gràfic és molt semblant a les dades absolutes de Catalunya, però a la resta de comarques és la premsa comarcal i local qui manté el lideratge amb contundència. No hi ha grans canvis pel que fa al mercat de revistes. En el global de Catalunya les revistes més llegides són revistes del cor. En un fenomen similar al que es dóna a la premsa diària, a les dades per comarques, les revistes locals d’informació general apareixen en posicions molt més destacades.

Ràdio
En la darrera onada el consum de ràdio ha crescut. Totes les cadenes creixen excepte Ràdio 4. La penetració de Catalunya Ràdio i Rac 1 és molt semblant, malgrat que en el global, la pública supera a la privada en oients. La Cope ha pujat en la darrera onada. No hi canvis significatius en la ràdio musical.

 Televisió
En el cas de la televisió generalista, TV3 manté el lideratge en el global de Catalunya així com a la majoria de les províncies. Televisió Espanyola aconsegueix augmentar un 8,4% mentre que la resta de televisions tenen caigudes en l'audiència, en part per l’impacte de la TDT i la tematització de les cadenes, que han tingut un 64% de creixement en un any. Cau un 23% el consum de televisió a través de plataformes digitals de pagament.

 

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte