Notícia

La meitat dels lectors de premsa també llegeixen publicitat

Foto
L’ Associació d’Editors de Diaris Espanyols (AEDE) va presentar dilluns a Madrid “Tracking sobre Eficàcia Publicitària de la Premsa (TEPP)”, un estudi que busca demostrar que “la premsa segueix sent un lloc molt útil per als anunciants” Una dada? Un de cada cinc lectors de premsa visita un comerç després de veure un anunci en aquest suport.
La premsa no passa un bon moment publicitari.I el pitjor és que aquest curs se certificarà novament una caiguda de la participació de la premsa diària en el pastís publicitari, actualment rondant el 22%. Precisament per a evitar aquest desagnament i coincidint amb la primera part de la crisi, l’AEDE va engegar un ambiciós estudi per a intentar demostrar l'eficàcia de publicitària de la premsa relacionant als seus lectors amb el potencial comprador de les empreses anunciants.
L'objectiu final és aquest informe que compta amb 72.000 entrevistes telefòniques avalades per l’EGM, 94 estudis disponibles per sectors de consum i 63 productes específics analitzats. En definitiva, busca lliurar eines als socis de l’AEDE perquè “tinguin eines pels als seus diaris”. I quines ens diu?
 
Principalment, que hi ha alguns ‘mites’ sobre la publicitat en premsa que no se sostenen
quantitativament. El primer és que el target dels seus anuncis és molt més ampli del que es
pensa.
En sectors com les Finances, s'arriba a el punt màxim de lectors, mentre que el mínim està en
les Telecos. Des del punt de vista de la notorietat, un de cada dos lectors (el 47,6%) es deté en els anuncis que veu en premsa i un de cada cinc (el 16,9%) visita comerços o compra productes vists en aquests anuncis.
Seguint aquesta mateixa lògica, la meitat dels lectors de premsa recorda algun anunci dels que ha llegit.Per sectors, el 64, 1% dels lectors es deté en els anuncis d'Automoció, mentre que el 35% assenyala que ha visitat un comerç o comprat un producte de Distribució després de veure un anunci. Mentretant, un 71% dels lectors diu recordar algun anunci de Telecomunicacions. En comparació d'altres mitjans, el TEPP també diu que guanya la premsa.
En el total dels sectors analitzats i responent a la pregunta “En quin mitjà creu que els anuncis
oferixen més informació?”, la premsa se’n porta un índex de 125 (potencial consum i lector/
població) davant el 93 que registra TV, el 109 de Ràdio, el 108 de Revistes i el 120 de Premsa
més Internet.
 
Respecte de la pregunta “Quin mitjà de comunicació l’ajudaria més a triar entre els següents
tipus de productes i superfícies?” Premsa assoleix un índex de 130 enfront del 86 de TV, 103 de Ràdio, el 110 de Revistes i el 129 de Premsa més Internet.Els directius que van acudir
a la reunió van manifestar una certa preocupació per les poques i innovadores solucions
conjuntes que s'ofereixen a la forta caiguda de la publicitat.
Els creadors de l'estudi els van animar a utilitzar el TEPP com eina a incloure en la seu mix de
negociació amb els anunciants i que utilitzin els seus canals de distribució per a difondre les
seves principals conclusions.
En el context de la Conferència 2010 de l’AEDE, el TEPP va ser presentat pels responsables de l'Informe: Enric Yarza (assessor de Premsa Comarcal) i Yolanda García, de Media HotLine.

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte