L’associat Llumiguia va presentar el passat 25 de juliol a Cassà de la Selva el número 29 de la col·lecció Descobrim, un suplement de la revista dedicat, en aquesta ocasió, a recordar els fets viscuts al poble a l'inici de la Guerra Civil, l'estiu de 1936, noranta anys després. L'opuscle es va distribuir amb l'exemplar del mes de juliol de Llumiguia. A l'acte, celebrat a la plaça de Sant Pere, hi van assistir prop de cent persones.
L'acte de presentació, organitzat pel Grup de Recerca i Estudis Cassanencs (GREC), es va obrir amb la representació d'un esquetx teatral escrit i dirigit pel director de la revista Llumiguia i secretari de la junta de l’ACPC, Joan Carles Codolà, interpretat pels actors Martí Vallès i Josep M. Martí. A continuació, es va presentar l'opuscle, amb les intervencions de la coordinadora del treball, Dolors Rubirola, l'alcalde de Cassà de la Selva, Pau Presas, i el director del Memorial Democràtic de Catalunya, Jordi Font.
Tant l'alcalde com el director del Memorial Democràtic van coincidir a destacar, durant les seves intervencions, la importància de continuar explicant i divulgant el passat com a garantia per evitar que fets similars es puguin repetir en el futur.
Aquesta iniciativa s'emmarca en un projecte més ampli que Llumiguia, en col·laboració amb el GREC, desenvoluparà durant els propers mesos: la publicació d'una sèrie d'opuscles dedicats a explicar diferents moments clau de la vida del poble durant els tres anys que va durar la Guerra Civil. Entre els temes que es tractaran en properes edicions hi ha la situació econòmica i empresarial del municipi durant el conflicte, els morts al front i a la rereguarda, la història del camp d'aviació que es va instal·lar a Cassà, i els bombardeigs patits pel poble.
Amb aquesta col·lecció, Llumiguia reforça el seu compromís amb la recuperació de la memòria històrica local i amb la difusió del patrimoni documental i cultural de Cassà de la Selva, en col·laboració amb entitats de recerca del territori



Intervenció de Jordi Font, director del Memorial Democràtic
Font, fotos: Llumiguia