Notícia

Els editors de periòdics comencen a apostar per les redaccions multiplataforma

Foto
La setmana passada va tenir lloc la trobada mundial d’editors de periòdics (WAN) a la ciutat
alemanya de Hamburg. Durant tres dies, els directius de periòdics d’informació general i de
pagament de tot el món van estar analitzant la situació del sector així com presentant les seves novetats.
Segons una enquesta realitzada a més de 500 directius del sector per McKinsey, el sector
comença a ser més optimista, encara que hi ha diferents aproximacions sobre els models de
negoci. Un 81% dels enquestats dels EUA diuen que ja treballen amb redaccions mutimedia
integrades mentre que a Europa només un 35% dels executius fa aquesta afirmació. Els
directius també esperen una migració dels seus lectors als nous dispositius electrònics de
lectura.
Segons aquest Baròmetre de les redaccions, el futur dels diaris és clarament multiplataforma:
paper, Internet, telèfons mòbils i tablets. Però no hi ha cara unanimitat sobre el tipus de model
de negoci de futur. Un 35% creu que la informació seguirà sent majoritàriament gratuïta i un
15% no està massa segur d'això.
Els editors europeus aposten més per models basats en el patrocini mentre que els de països emergents, es mostren favorables a la implantació de models de subscripció.
Així mateix, els editors esperen un caiguda de la difusió d'un 55% en els propers 5 anys i
consideren que un 55% dels seus lectors accedirà als seus continguts a través de formats nopaper.
Diuen que el repte més important ara és la caiguda de lectors joves (un 37% així ho creuen) i el segon és Internet i els mitjans digitals (un 24%).
L’Associació Catalana de la Premsa Comarcal i Local (Premsa Comarcal-ACP) és membre de la WAN-IFRA i el vocal de la junta de Govern, David Baret, representa l’entitat en la junta directiva de l’associació mundial.

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte