Notícia

La publicitat en periòdics és la més influent per a decidir què comprar i on

Foto
 MediaHotLine completa per a AEDE una primera sèrie d'estudis sobre eficàcia publicitària de productes de gran consum
 

Com ja es va resumir en aquest report setmanal el passat mes de juny, la publicitat en diaris i premsa generalista en general, com la comarcal i local  és la que més ajuda a triar un producte i el comerç on adquirir-lo. Una mitjana de tres de cada quatre usuaris potencials de deu sectors de gran consum són lectors habituals de diaris o setmanis d’informació general, i consideren que els anuncis en premsa els ajuden a triar més que els d'altres mitjans.

Un terme mitjà del 47,5% dels lectors de premsa es deté habitualment en els anuncis; un 16,9% ha visitat un comerç o comprat algun producte arran de veure un anunci en premsa, i el 51,6% recorda temps després haver vist algun dels anuncis sobre aquests productes. A més, la majoria creu que la publicitat en premsa és la que aporta més informació, resulta més útil i ajuda més a triar.

Les anteriors conclusions formen part de la primera sèrie d'estudis sobre eficàcia publicitària realitzada per MediaHotLine (empresa col•laboradora de Premsa Comarcal) per a l'Associació d'Editors de Diaris Espanyols, AEDE, a partir d'un total de 60.000 enquestes realitzades per l'Institut de Màrqueting i Opinió Pública, IMOP, i validades per l'Associació per a la Investigació dels Mitjans de comunicació, AIMC. Els estudis van comprendre els sectors d'automoció, serveis financers i segurs, productes i serveis de bellesa i salut, cosmètica i maquillatge, distribució, alimentació, begudes i telecomunicacions, i pròximament es lliuraran els d'energia i informàtica.

Yolanda García, directora general de MediaHotLine, ha destacat que la sèrie d'estudis “confirma la importància i el paper prescriptor que la premsa impresa de pagament, sola o combinada amb les seves edicions a internet, adquireixen en el procés de selecció i compra de productes i serveis, siguin quins siguin els sectors d'activitat que es tracti”.

La sèrie d'estudis ha certificat l'especial afinitat del públic lector de periòdics amb el total de clients potencials dels diferents serveis inclosos en la mostra. Són lectors de premsa vuit de cada deu usuaris potencials de finances, bellesa o automoció, i set de cada deu usuaris potencials de cosmètica, alimentació, distribució, begudes i telecomunicacions.

Sis de cada deu lectors usuaris potencials de cotxes (64,1%), cosmètics (63,6%) o comerços (57,1%) solen detenir-se al llegir el periòdic en els anuncis d'aquests sectors, amb un terme mitjà del 47,6%, setze punts percentuals per sobre de la mitjana de la població.

Gairebé dos de cada deu lectors potencials compradors d'aquests productes ha efectuat la seva compra després de veure en premsa un anunci al•lusiu a ella. El terme mitjà resulta quatre punts percentuals i mig superior a la mitjana de la població, i és especialment alta en el cas de la distribució (35,1%, 4,3 punts percentuals per sobre de la mitjana de la població) i finances (18,4%, 9,3 punts percentuals per sobre de la mitjana).

A més, un de cada dos lectors sol recordar algun dels anuncis que ha llegit sobre aquests productes i serveis, quinze punts percentuals per sobre de la població. El percentatge de record és fins i tot superior a la mitjana per a la distribució (80,4%) o les telecomunicacions (71,4%).

 

 

 
Eficacia publicitaria de los anuncios en prensa
 
 
 
Clientes potenciales
% que lee prensa
Se detiene en esos anuncios
Ha visitado un comercio o comprado un producto a raíz de ver el anuncio
Recuerda algún anuncio de los que ha leído
Finanzas
2.572.000
87,8
48,4
18,4
-
Belleza
11.827.000
80,6
49,3
17,5
46,7
Automoción
3.322.000
80,1
64,1
-
-
Cosmética
12.382.000
77,9
63,6
10,9
25,0
Alimentación
28.710.000
74,8
47,5
13,1
33,8
Distribución
29.800.000
74,2
57,1
35,1
80,4
Bebidas
28.940.000
73,3
17,8
9,9
52,2
Telecomunicaciones
30.589.000
72,4
33,3
13,6
71,4
Promedio
 
 
47,6
16,9
51,6
Fuente: MediaHotLine sobre datos de IMOP y AIMC

Per als participants en les enquestes, la premsa escrita i de pagament és sempre el mitjà que més influeix a l'hora de triar productes o superfícies comercials. L'índex més alt l'hi assignen als productes financers i als automòbils publicitats en premsa (175 i 150 només en premsa impresa, i 172 i 165 en diaris impresos més digitals), mentre que combinar les edicions tradicionals i digitals dels periòdics resulta especialment eficaç per a publicitar productes d'alimentació (amb un índex d'afinitat de 132).

 

 

¿Qué medio de comunicación le ayuda más a elegir entre este tipo de productos o superficies?
Potencial consumo y lector // población
 
 
TV
 
Radio
 
Revistas
 
Prensa
Prensa+
+internet
Automóviles
93
-
90
150
165
Finanzas y Seguros
59
141
-
175
172
Salud y belleza
92
102
122
115
119
Cosmética
86
100
117
118
114
Alimentación
80
76
125
115
132
Distribución
92
101
101
122
112
Bebidas
95
101
112
124
110
Telecomunicaciones
93
101
104
124
108
Promedio
86
103
110
130
129
Fuente: MediaHotLine sobre datos de IMOP y AIMC

 
 

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte