Marc Basté a DircomCat: “La premsa local, clau per la vertebració del territori”

El president de Grup Edicions de Premsa Local es reuneix amb l’associació de directius de comunicació

Marc Basté (segon per la dreta) amb membres de Dircom Catalunya, en la trobada celebrada a la seu d'aquesta entitat
Marc Basté (segon per la dreta) amb membres de Dircom Catalunya, en la trobada celebrada a la seu d'aquesta entitat | Dircom.org

Marc Basté, fundador i president del Grup Edicions de Premsa Local, que agrupa associats com Diari de Terrassa, Diari de Sabadell o Nació i les seves quinze edicions territorials, es va reunir fa pocs dies amb Dircom Catalunya, l’associació dels directius i professionals de Comunicació, Reputació i Assumptes Corporatius, en un dels anomenats Esmorzar DircomCat.

La trobada, tal com expliquen des del web d’aquesta entitat, va servir per “analitzar el present i el futur del periodisme local en un context marcat per la transformació del sector i els nous hàbits de consum informatiu”. En aquest escenari, Basté va reivindicar el paper essencial dels mitjans de proximitat: “La premsa local és el motor de la informació de proximitat”.

Per exemplificar-ho, des de Dircom expliquen la trajectòria del grup, el qual, en només vuit anys s'ha consolidat com a actor de referència amb més de 20 capçaleres, una audiència mensual de més de 2,5 milions d'usuaris i una cobertura que supera el 75% del territori català.  I tot, amb un equip de 60 periodistes sobre el terreny.

La sessió va servir per compartir les línies estratègiques que estan marcant l'evolució del grup: “la reestructuració editorial, amb la separació entre continguts polítics i no polítics per adaptar-se millor a les noves pautes de consum; l'aposta per crear comunitats verticals temàtiques, orientades a reforçar l'enllaç amb audiències específiques; i la diversificació del model de negoci, impulsant noves àrees com la consultoria de dades, la producció audiovisual o les agències creatives de continguts”. 

Tal com expliquen, aquesta evolució “respon a la necessitat d'adaptar-se a un entorn cada cop més híbrid, on conviuen el paper, el digital i les experiències fora de línia com a eines de fidelització”.

Per acabar, es van abordar alguns dels grans reptes de futur del sector, com l'impacte de la intel·ligència artificial en la generació de continguts i la necessitat de preservar la confiança de l'audiència. En aquest sentit, Basté va subratllar ”la importància de reforçar les relacions amb els lectors i de mantenir el territori com a eix central de la proposta de valor”.

Cal recordar que fa pocs dies Diari de Sabadell va rebre el Premi Nacional de Comunicació.

Font: Dircom Catalunya