Notícia

L’ACPC presenta el seu Llibre Blanc al Col·legi de Periodistes de Catalunya

Foto
L’Associació Catalana de la Premsa Comarcal ha presentat el seu Llibre Blanc 2010 de la premsa Comarcal i Local al Col·legi de Periodistes de Catalunya. L’acte, que ha comptat amb la presència de públic vinculat majoritàriament al sector, ha anat a càrrec de Pere Caba, consultor de l’empresa Tom Consulting (Top of Mind),  ex-director general de La Vanguardia i ha ocupat alts càrrecs a empreses com l'agència DDB Needham , Bimbo i a l'estructura internacional d'Anheuser Bush.

Durant la seva intervenció, Caba ha explicat que el Llibre Blanc de la Premsa Comarcal és un treball “molt acurat” que descriu la realitat del sector i proposa diverses accions per millorar-la. D’entrada, el ponent ha destacat que la situació actual “de crisi” afecta a molts àmbits, i també a la premsa local. Tanmateix, ha recalcat que, malgrat la situació econòmica, han estat poques les publicacions locals que han desaparegut durant aquest període. En aquest sentit, Caba ha indicat que la premsa local “és un sector molt estable, ja que té molt anys d’història i es manté al llarg del temps”. 
 
Segons el conferenciant, la capacitat de resistència que tenen els mitjans locals davant les crisis s’explica en gran mesura per dos factors: la proximitat de la premsa local al territori i la credibilitat que el seu públic li atorga. Aquestes dues variables fan que premsa local i comarcal tingui una gran implementació a tot Catalunya: “de les 41 comarques, en 38 hi és present la premsa comarcal”, ha dit Caba; i ha afegit que “el seu nombre de lectors total és superior al que tenen altres publicacions” d’àmbit nacional o estatal al conjunt del territori. 

Sobre les conseqüències d’actual situació econòmica en la premsa de proximitat, el ponent ha destacat que la crisi ha afectat principalment els seus ingressos de publicitat. Segons es desprèn de les dades del Llibre Blanc, no és que el nombre d’anunciants hagi baixat, sinó que el preu per anunci ha disminuït considerablement. De cara al futur, Caba es mostra convençut que la premsa local se’n sortirà, però dubta que es puguin assolir els beneficis de fa uns anys en concepte de publicitat: “els inversors seran més curosos a l’hora de dipositar un euro a qualsevol mitjà”, ha sentenciat.  
 

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte