Les fotogaleries, o col·leccions d’imatges, són una de les eines que mai fallen per atreure lectors a una capçalera. De poca o nul·la presència als mitjans generalistes, als mitjans comarcals o locals esdevenen un clàssic de l’edició editorial.
El seu èxit rau a convertir als veïns i veïnes dels municipis en protagonistes de les pàgines del diari per un dia. Així, coincidint amb fires, mercats o festes majors, és bastant habitual trobar reportatges d’aquests esdeveniments configurats bàsicament per moltes imatges, la majoria de les quals són de gent, siguin en solitari, parelles o grups, posant davant l’objectiu del fotògraf.
L’interès de la gent per veure’s en una revista o setmanari, fan la resta. És habitual que als digitals aquestes siguin algunes de les pàgines que reben més visites, i que les vendes de diaris en paper se’n beneficiïn d’algun reportatge en què desenes de veïns del poble gaudeixen d’algun acte social o cultural.
La quadratura del cercle arriba perquè l’augment de visites o vendes, augmenta la visibilitat del mitjà, indexant-lo millor a les empreses que auditen el trànsit, i per tant millora la seva posició al mercat publicitari.
Algunes de les capçaleres associades que destaquen per les seves galeries són: Segre, El Diari de Girona, Regió7, La Veu de l’Anoia o El 9 Nou.
Foto notícies
Un bon complement a les fotogaleries són les foto notícies, també molt habituals a revistes locals i setmanaris, que serveixen per explicar d’un sol cop de vista alguna activitat cultural o esportiva (són les dues seccions on més proliferen) la qual es considera noticiable, però sense l’estatus necessari per dedicar-les un article específic.
Associacions, entitats i clubs esportius locals són les principals beneficiàries de les foto notícies. I acostumen a ser aquests ens, els mateixos que s’encarreguen de facilitar les fotos i els peus de foto a les redaccions. Tot, amb la intenció de donar visibilitat a la seva tasca, que no és altra que la de la societat civil dels pobles de Catalunya.

Una foto notícia apareguda a la darrera edició d’Hora Nova