Notícia

El CAC ultima la instrucció que limitarà la publicitat a la ràdio

Foto
Ramon Font i Bové va anunciar en una conferència a Tribuna Catalana que la instrucció estarà enllestida aquesta primavera.
La instrucció que està elaborant el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC)) per "limitar" la publicitat de la ràdio pública catalana estarà enllestida "per a aquesta primavera", segons va anunciar dilluns el president d'aquesta entitat, Ramon Font i Bové, en una conferència a Tribuna Catalunya, a la qual va assistir com a convidat el president de Premsa Comarcal, Estanis Alcover i Martí. Font va assenyalar que la limitació de la publicitat radiofònica “no ha de ser necessàriament de temps, sinó que també pot ser de format" i va aclarir que la legislació catalana no permet la prohibició de la publicitat a la ràdio pública i per aquest motiu la reglamentació que està preparant el CAC només "limitarà" la seva emissió.

Font també es va referir a l'apagada analògica reconeixent que "el mapa definitiu serà molt diferent al que es va dibuixar fa quatre anys, quan es van donar les concessions". La crisi ha obligat molts operadors a replantejar-se les seves polítiques empresarials i alguns ja han tornat les concessions, com és el cas del grup Planeta, de Vocento a Barcelona i de Prisa, que ha tornat els tres canals de Localia.

En aquest sentit, el president del CAC va indicar que "el model de televisió de proximitat està resultant de difícil aplicació per la crisi i per les dificultats que alguns ajuntaments estan tenint per agrupar-se i posar en marxa projectes conjunts". Això no obstant, aquestes dificultats "no suposen un fracàs del model", sinó "una adequació a les circumstàncies, que els operadors han d'assumir amb naturalitat", va dir.

A tot això, res es parla encara de la publicitat en els mitjans públics en paper, sobre tot els depenents d’empreses municipals i dels mateixos ajuntaments, tot i la publicació de l’estudi encarregat per Premsa Comarcal a l’Escacc, on es demostra la deslleialtat d’aquestes publicacions vers la premsa privada i independent, sobre tot pel que fa referència a la captació de publicitat entre els comerços locals, mesura inconcebible i sense regular, malgrat que hi ha una Llei de Publicitat Institucional, però que no s’aplica amb el rigor necessari, sobre tot pel que fa referència a la publicitat del Govern a les publicacions comarcals i locals.

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte