Notícia

Els anunciants catalans van invertir en publicitat un 18,7% menys l’any 2009

Foto
L’estudi 2009 de la Inversió publicitària a Catalunya està basat en les dades Arce Media, i ha estat contrastat, entre altres fonts, amb l’estudi de premsa comarcal i local encarregat per Premsa Comarcal a Marketing Media Europe.
L’estudi 2009 de la inversió publicitària a Catalunya presentat per l’Associació Empresarial Catalana de Publicitat ahir, dijous, al Palau Robert, informa que la inversió publicitària dels anunciants amb seu social a Catalunya va descendir un 18,7% l’any 2009. L’estudi, elaborat per Arce Media, Media Hotline i Medio Público, incorpora, per primera vegada, l’anàlisi de l’estudi de la inversió que reben els mitjans catalans, la inversió publicitària que arriba a Catalunya d’anunciants no catalans i la inversió publicitària que realitzen les administracions públiques. L’estudi ha tingut en compte, també per primera vegada (tot i que no ho detalla), la inversió a Premsa Comarcal.

Els anunciants catalans van invertir 1.093,3 milions d’euros l’any 2009, és a dir, un 18,7% menys que l’any 2008. L’any 2008, però, ja s’havia produït un descens del 14,1%, amb una inversió de 1.344,1 milions. Així, en els dos últims anys, els anunciants han invertit 471 milions d’euros menys. Pel que fa als mitjans, tots van disminuir la inversió publicitària excepte internet. Alimentació, neteja, salut, cultura, bellesa i decoració són els sectors amb més participació publicitària.

Pel que fa al segon nivell d’anàlisi, la inversió publicitària que reben els mitjans catalans,  va baixar un 34%, situant-se en 461 milions. Pel que fa a mitjans,  redueixen la inversió publicitària. La inversió més gran es produeix en premsa (42,2), televisió (28,3%), i ràdio (15,2%). Tots els sectors baixen la inversió publicitària.

Sobre la inversió publicitària que arriba a Catalunya, l’últim any va baixar un 22,7%, situant-se en 942.4 milions i l’any anterior un 11.5%, situant-se amb 1.219,6 milions d’euros. Pel que fa a mitjans, descendeixen la seva inversió llevat d’internet, que creix tímidament.  El mitjà on més s’inverteix és televisió (44,9%) i premsa (27%). Per sectors, tots descendeixen la seva inversió publicitària.

L’administració pública inverteix un 35,6% menys
Les diferents administracions públiques catalanes han reduït la inversió publicitària en un 35.6%, és a dir, van invertir 27,3 milions d’euros menys, segons l’estudi. Si es compara aquesta xifra amb la de l’any 2004 es pot apreciar que la inversió publicitària de l’administració pública catalana aquest any va ser de 39.5 milions d’euros.

A l’estat espanyol també van reduir-se les inversions publicitàries l’any 2009. Concretament, van invertir-se  272,3 milions d’euros, un 24,9% menys que a l’any 2008.

El mitjà més utilitzat per les administracions públiques a l’hora d’anunciar-se és la premsa, seguit de la televisió.

Imatge, turisme, cultura i medi ambient són els àmbits d’inversió publicitària més importants de les administracions públiques.

L’estudi 2009 de la inversió publicitària a Catalunya està basat en les dades Arce Media, i ha estat contrastat, entre altres fonts, amb l’estudi encarregat per Premsa Comarcal “La força econòmica de la premsa comarcal i local”, a Marketing Media Europe, dirigit per Celestino Manzano. L’estudi serà presentat el proper de maig, durant la celebració de la cinquena Convenció de la Premsa Comarcal, que es farà a Les Borges Blanques, coincidint amb l’assemblea general de l’ACPC.

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte