Notícia

20a Conferència i Exposició Mundial de Periòdics i Editors de Notícies

Foto
Ha tingut lloc entre els dies 3 i 5 de març a Copenhague, auspiciada per la nova Associació Mundial de Diaris i Editors de Notícies (WAN-IFRA).
Divendres passat, dia 5 de març, va tancar-se la 20a Conferència i Exposició Mundial sobre la Publicitat en els Diaris que ha tingut lloc entre els dies 3 i 5 de març a Copenhague, auspiciada per la nova Associació Mundial de Diaris i Editors de Notícies (WAN-IFRA). El president de Premsa Comarxal, Estanis Alcover i Martí, ha estat present, en representació del col·lectiu de la Premsa Comarcal i Local Catalana.

Eamonn Byrne, director de negocis de l’Associació Mundial de Periòdics (WAN – IFRA) va inaugurar la conferència amb una visió general de les tendències de publicitat. Va explicar que els mercats publicitaris van caure entre el 30 i el 40 per cent l’any passat. Però no només van patir la crisi els mitjans, totes les indústries es van veure afectades. Malgrat això, s’espera una millora pel 2010.

Solucions davant l’evolució dels mitjans
Moritz Wuttke, fundador de NextMedia a Suïssa i Xina, afirma que en l'entorn canviant dels mitjans, cal treballar per les xarxes socials i la recerca d’alternatives a Google per trobar solucions de publicitat pel web. Wuttke va assessorar sobre el desenvolupament de les vendes, la metodologia de fixació de preus, la recerca i el desenvolupament, la publicitat i el contingut. Alguns dels seus suggeriments: Integrar i optimitzar les xarxes d'anuncis a internet; desenvolupar la venda de publicitat en línia; integrar la publicitat contextual i altres serveis a les xarxes socials; crear una xarxa social pròpia amb informació dels lectors; desenvolupar aplicacions mòbils; i no renunciar a la creativitat.

Què podem aprendre de la televisió?
Ross Biggam, director general de l’Associació de Televisions Comercials d'Europa a Bèlgica, va dir que la televisió i els diaris dominen el primer lloc d’ingressos de publicitat. La diferència és que els diaris s’han enfrontat a la competència dels gratuïts i la televisió ha crescut explosivament. L’any 1989, hi havia 47 canals a Europa. Actualment, hi ha 7.200. En el cas de la televisió, hi ha una clara necessitat a diversificar, segons Biggam. Això pot aconseguir-se: Anant més enllà de l’espot de 30 segons amb noves tècniques de publicitat; comptant amb els ingressos auxiliars, tals com la venda de DVDs; desenvolupant famílies de canals: esports, comèdia, cinema etc.

Què passarà amb la publicitat aquest any?
Adam Smith, directiu de Group M al Regne Unit, pronostica que el 2010 pot donar-se una recuperació, tot i el baix creixement previst. Les tendències són millors que el 2009, però els canvis estructurals i els models de pagament presenten desafiaments. Consells: Regalar continguts no és un model sostenible, però pot roporcionar ingressos i informació; el lideratge de preus és vital en planificació. No passa amb la publicitat en línia; per inserir publicitat són importants les campanyes de creació de marca.

Què volen els anunciants?
Paul-Pierre Doulgerof, gerent de comunicació de masses de SAS Dinamarca, la sisena aerolínea més gran d’Europa, va oferir una perspectiva dels clients de publicitat en mitjans de comunicació. Per desenvolupar anuncis efectius, SAS inverteix en la identificació de les vendes en diferents moments del dia i durant tot l'any. Amb aquests estudis va veure que podia fer servir els mitjans de comunicació social per vendre i van concretar els arguments que es podien utilitzar en la publicitat a televisió i premsa.

Any dels mòbils per fi?
Jan Rezab, director de Lokola, CEO i HungryMobile, de la República Txeca, va dir que els executius de diaris han estat esperant una explosió dels ingressos mòbils. Rezab declara que encara no és el moment, però creu que serà un any de preparatius i canvis. La publicitat mòbil s’està començant a consolidar. Rezab cita barreres que cal superar per a fer viable el negoci: desenvolupar el comerç mòbil; oferir oportunitats: “Compri un i emporti’s dos”; fer telèfons mòbils intel·ligents; fomentar la publicitat mòbil.

Hiperlocalització a les xarxes socials
John Bradshaw, director general de My Family Announcements al Regne Unit, va parlar sobre la hiperlocalització a les xarxes. Va dir que és important pels diaris construir comunitats que compleixin amb les expectatives d'interacció de l’usuaris. Un bon lloc per relacionar-se amb els lectors és a través dels esdeveniments vitals tals com naixements, aniversaris, compromisos, matrimonis i morts. Els diaris i els seus llocs web ja ho fan. My Family Announcements vol encoratjar els usuaris a contribuir amb fotos, missatges, donar regals virtuals (com flors o encendre una espelma virtual).

Vols un cafè amb el diari?
Bozena Rezabova, directora de Màrqueting de PPF, República Txeca, assegura que el model de negoci tradicional per obtenir ingressos no és suficient. “Lúnica solució és trobar canals d’ingressos múltiples”, assegura. PPF està en procés d’obrir 90 cafeteries, 150 setmanaris i 900 llocs web. "La gent vindrà i es pendrà un cafè, però també s’acostarà a l’editor i parlaran de la preparació de les notícies de la setmana”, explica.

Integració de premsa escrita i digital
Howard Scott, director general de Newsquest Divisió Sud i Oest a Londres, i president de JICREG, al Regne Unit, ha desenvolupat Locally Connected, un sistema geogràfic que analitza els diaris locals i els seus webs. Ofereix una base de dades amb 3.200 mitjans. Essencialment, ofereix als compradors les dades per obtenir la combinació de mitjans que els donarà millor abast, pel que fa a títols regionals d’àmbit local.

El comportament del consumidor
Belinda Beeftink és directora associada de Media Research, l'Institut d’Estudis Publicitaris del Regne Unit. S’encarrega de compilar informació a través d’un assistent digital que pregunta als enquestats, cada mitja hora, amb qui estan, on estan, què estan fent, com estan d'ànim, i què consumeixen. El resultat és una imatge detallada que permet una orientació precisa de les persones durant el dia, i com utilitzen els mitjans de comunicació en qualsevol moment, amb qui, i quant de temps. Actualment, utilitzen el sistema 58 empreses, 44 organismes, 13 propietaris de mitjans i un anunciant.

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte