Notícia

La inversió publicitària començarà a créixer a finals del 2010

Foto
Previsions de l'Índex d'Inversió Publicitària i2p realitzat per Media Hotline (companyia assessora de Premsa Comatcal) i Arce Media.
La inversió publicitària caurà en el 2010 un altre 3,3%, després d'haver descendit des del 2007 un 34,5%, no obstant això, en l'últim trimestre d'aquest any es produirà "un tímid creixement interanual", segons les previsions de l'Índex d'Inversió Publicitària i2p realitzat per Media Hotline (companyia assessora de Premsa Comatcal) i Arce Media.

Així, l'estudi preveu que la caiguda de la inversió publicitària a Catalunya i a Espanya en general "tindrà una forta desacceleració" durant el 2010 que "es traduirà en l'últim trimestre de l'any en un tímid creixement interanual". No obstant això, l'informe assenyala que solament si el consum es reactiva es podrà parlar d'una reactivació de la publicitat, el que no està clar, ja que per a aquest any es preveu un descens del consum entorn del 0,5%.

Durant l'any 2009, la inversió publicitària en mitjans convencionals va disminuir un 23,9%, dels 6.648 milions el 2008 a 5.058 milions, un nivell equiparable al de l'any 2000. Mentre, a la resta d'Europa aquesta inversió va descendir de mitjana al voltant del 8% en els nou primers mesos de l'any. De fet, tots els mitjans van reduir l’any passat la seva inversió, llevat de internet, que va tenir un tímid creixement del 3,2%, sent els més perjudicats els mitjans impresos i el cinema, superant el 23,9% de descens terme mitjà.

Analitzant la inversió per sectors d'activitat, s'observa un descens per sobre del 30% en cinc sectors: Mitjans de comunicació, moda i complements, automoció, serveis privats i decoració. Malgrat el descens d'un 37% del sector d'automoció, segueix sent el sector amb un pes més gran del panorama publicitari, aporten el 9,3% de la inversió total.

Cercar publicació



Publicitat


Candel 2016



Destacats


giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2021

Avís legal

Contacte