Dos associats a l'Associació Catalana de la Premsa Comarcal van rebre el passat dimarts guardons durant segona edició del Premi Internacional AMIC Mitjans de Proximitat. Es tracta de Regió7, que va rebre una Menció Especial en la categoria En Català; i Fèlix Noguera, director general de Prensa Ibérica a Catalunya i Balears, empresa que edita tres capçaleres associades (Diari de Girona, Setmanari de l'Alt Empordà i Regió7, que va rebre el Reconeixement a la trajectòria.
Pel que fa a Regió7, tal com es va dir durant l'entrega de guardons, van rebre el premi per “l’aposta continuada pel periodisme local, informant prioritàriament de la ciutat de Manresa, però també aplicant una mirada supracomarcal”. Van recollir el premi Sandra Espinal, gerent del mitjà, i Josep Lluís Micó Sanz, director del rotatiu, qui va destacar la importància dels premis.
Mentre que Fèlix Noguera, director general de Prensa Ibérica, va rebre el premi amb què se subratlla el recorregut professional d'una empresa o figura del sector pel seu "servei rellevant als mitjans de proximitat".
L'Associació Catalana de la Premsa Comarcal va estar representada durant la cerimònia, celebrada al Paranimf de la Universitat de Barcelona, pel seu president Francesc Fàbregas.
Més premis
El grup Som, Mensagem de Lisboa (Portugal) i Agência Mural de São Paulo (Brasil) es van fer, respectivament, amb els guardons corresponents a Catalunya, Europa i Internacional. Així mateix, es va atorgar un reconeixement a la qualitat de la publicitat que aposta pels mitjans de proximitat a CaixaBank.
Conferències
A l'acte també es va comptar amb les conferències dels experts internacionals Dr. Jonas Ohlsson, professor titular de la Universitat de Göteborg i director de Nordicom a Suècia, i la Dra. Lindsay Green-Barber, experta en estratègia i avaluació de l'impacte en mitjans i comunicació als Estats Units i fundadora d’Impact Architects.
Font: Regió7 i AMIC