Notícia

Quaderns de la Premsa Comarcal i Local

Foto
Link per descarregar-te els estudis

Impacte de les publicacions municipals en el sector privat, a càrrec d'Àlex Gutiérrez, president de la Fundació Escacc.

http://www.premsacomarcaldigital.cat/ACPCDocs/impacte.pdf

Analitza l’existència de butlletins municipals i altres òrgans de comunicació als Ajuntaments. Durant els darrers anys, algunes d’aquestes publicacions han adoptat un format molt més similar al dels diaris, de manera que es desdibuixa el seu caràcter de publicació institucional. A més, el fet que incloguin publicitat ha suposat una dificultat afegida per als editors de premsa comarcal i local, en un sector delicat i que encara no ha aconseguit la normalització empresarial. L'estudi ha de servir per donar a conèixer a les principals entitats locals i supracormarcals, la competència deslleial que sovint representen els mitjans editats per aquestes administracions.

Àlex Gutiérrez i Margarit. Barcelona, 1974. Periodista. Els darrers anys ha treballat com a director editorial del grup Comunicació21, al front del qual ha impulsat capçaleres impreses i digitals com la pròpia Comunicació21, Cultura21, Benzina, Línia Vallès i Línia Barcelona. És col·laborador regular d'IcatFm, ComRàdio, La Malla i Debat Nacional, a banda de formar part de la junta de l'Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC).

Premsa Comarcal i Local: Una aposta fonamentada, a càrrec d'Enric Yarza, president de la consultora Media Hotline.
http://www.premsacomarcaldigital.cat/ACPCDocs/aposta.ppt

Estudi realitzat a partir de les dades del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura. El seu objectiu és buscar i plasmar arguments per convertir la premsa comarcal i local en una aposta fonamentada i desenvolupar-la a nivell publicitari.

Enric Yarza Laboraia. Barcelona, 1958. Llicenciat en sociologia. Professionalment, ha treballat sempre en el sector de la publicitat, ocupant diferetns responsabilitats en departaments de mitjans d'àgències de publicitat i funcions executives de gestió i direcció en agències de mitjans. L'any 1992 va fundar Media Hotline, empresa consultora que ofereix assessorament i solucions de màrqueting, comercials i tecnològiques orientades als mitjans de comunicació. Yarza ha estat durant més de 10 anys membre de la Junta Directiva de l'Associació per a la investigació dels Mitjans de Comunicació (AIMC). Ha participat en diferents fòrums i conferències sobre problemàtica de màrqueting i comercial dels diferents mitjans.

La força econòmica de la premsa comarcal i local a càrrec de Celestino Manzano, director general de Marketing Media Europe.
http://www.premsacomarcaldigital.cat/ACPCDocs/economica.pdf

Estudi pioner en el sector que tracta de donar una àmplia informació sobre la dimensió socioeconòmica de la premsa comarcal i local catalana: la seva representativitat empresarial, l’ocupació, i la producció econòmica del sector. Està previst que l’estudi complet es presenti durant el  mes de maig del 2010 i que es converteixi en el llibre blanc de la premsa comarcal.

Celestino Manzano Arellano. Granada, 1956. Economista. Titulat en direcció d’empreses per Esade, especialitzat en direcció de màrqueting. Durant la seva trajectòria professional ha ocupat diversos càrrecs executius en màrqueting i vendes, incorporant-se al sector de la consultoria l’any 1990. En aquest àmbit ha desenvolupat diversos projectes d’organització i desenvolupament estratègic per a empreses de diversos sectors, compartint aquesta activitat amb la de formador en dos escoles de negocis. L’any 1998 va incorporar-se com a soci a Marketing Media Europe, empresa de consultoria especialitzada en el sector dels mitjans i la publicitat, que presta serveis de gestió, màrqueting i formació, i que dirigeix des del 1999. Marketing Media Europe col·labora amb diversos editors de diaris i revistes, així com amb dues associacions professionals del sector dels mitjans de comunicació impresos.

Cercar publicació



Publicitat


Candel 2016



Destacats


giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2020

Avís legal

Contacte