Notícia

L'ACPC constata la recuperació de la confiança dels anunciants

La reelegida junta creu que els propers temps seran de "remuntada"

Foto
La nova junta directiva de l'ACPC
Esparreguera va acollir aquest dissabte la  33a Assemblea de l'Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC). Carles Ayats, president de l'entitat, s'ha mostrat esperançat en el futur dels mitjans locals, assegurant que s'ha arribat a un moment "d'estabilització".Les dades de la memòria de l'entitat del 2014 constaten que els anunciants han incrementat la confiança en la premsa local amb un augment dels ingressos publicitaris. 

La premsa comarcal i local afronta el present i futur amb dosis d'optimisme gràcies als bons resultats que es comencen a veure en aspectes com l'increment de la publicitat. Així ho ha explicat el president de l'ACPC, Carles Ayats, que ha apuntat que "mentre en els últims anys la premsa general ha vist com la publicitat es precipitava amb caigudes superiors al 50%, el model de premsa comarcal ja és molt visible per les grans marques i els anunciants confien en aquest suport". Ayats ha constatat que la remuntada s'ha apreciat, sobretot, en el mercat privat, "que ha vist en el món de la premsa local una nova via per acostar-se als seus clients". 

Segons les dades de la memòria de l'ACPC del 2014, la inversió en els mitjans de comunicació per part del mercat publicitari ha caigut del 2008 al 2014 un 46,6% a Catalunya, mentre que en el sector premsa, el descens ha estat més agreujat i ha arribat fins el 53,6% -el 58,8% a tot l'Estat-. Amb tot, el descens a la premsa comarcal va ser del 17,5% entre el 2011 i el 2014, tot i que en l'últim any la premsa comarcal ha vist millorar els seus ingressos amb un increment de l'1,8%. Quant a la gestió de la publicitat que fa l'ACPC als seus 130 associats, en els darrers quatre anys s'ha incrementat un 124%, xifra que marca un màxim històric per a l'entitat.  

Per tot plegat, Ayats considera que les publicacions comarcals i locals han arribat a un moment d'"estabilització" i creu que els propers temps seran de "remuntada". A més, Ayats considera que s'haurà d'apostar per allò que "sabem fer millor, que és la informació de qualitat i proximitat i despreocupar-nos més del format amb què ho fem". De fet, segons Ayats, en un moment en què tothom "dóna per desapareguda" la premsa en paper, l'entitat ha ingressat tres noves capçaleres en paper i tres digitals. A més, ha explicat que en aquests moments s'estan produint processos de renovació al capdavant de capçaleres històriques del país, que "veuen incorporar joves periodistes que han vist en la premsa local una oportunitat davant la mancança dels grans mitjans d'absorbir periodistes". 

Font: ACN

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte