Balaguer acull l'exposició sobre Pilar Aymerich de La Mira

‘Pilar Aymerich: Fotografies d’una època, retrats amb nom propi’

Fins al 28 d’agost a la sala d’exposicions de la casa de la Paeria a Balaguer s’hi pot visitar l’exposició ‘Pilar Aymerich: Fotografies d’una època, retrats amb nom propi’, una mostra coordinada pels balaguerins Francesc Canosa, director del digital associat 'La Mira', i Magda Gregori, cap de redacció i projectes de 'La Mira', que es va estrenar el passat setembre a Juneda.

L’exposició és una retrospectiva i un homenatge a l’obra i la figura de Pilar Aymerich, fotoperiodista pionera en aquest àmbit al nostre país, i la selecció de fotografies és feta per la mateixa autora en motiu de la jornada Miravisions de l’any 2021.Es tracta d’una trentena de fotografies de la Transició, les més icòniques i impactants de la trajectòria de la reconeguda fotoperiodista que acumula més de 50 anys de professió.

Aymerich es va formar entre Barcelona, Londres i París i va començar la carrera en diverses publicacions com 'Triunfo', 'Destino', 'Cambio 16', 'El País' i 'Fotogramas', entre d’altres. També destaca la seva col·laboració en llibres dedicats a dones catalanes com Mercè Rodoreda, Frederica Montseny, Montserrat Roig, Caterina Albert o Maria Aurèlia Capmany.