Confeccionen un protocol perquè els periodistes treballin sense impediments

El CPC, el Sindicat de Periodistes i el Sindicat de la Imatge

Tal com s'explica al web del Col·legi de Periodistes, els professionals del sector han tingut darrerament problemes en la cobertura informativa de diversos esdeveniments a la via pública, especialment en desnonaments. Així, el CPC, el Sindicat de Periodistes de Catalunya i el Sindicat de la Imatge estan mantenint contactes amb les autoritats policials  per posar fi a aquestes traves, i estan a punt de tancar un protocol que renovi els acords actuals per al desenvolupament de la feina dels i les professionals de la informació. Des del CPC, però,  demanen un parell de qüestions que cal tenir en compte:

1) Sempre que  sigueu identificats pels agents que participen en un dispositiu policial, comuniqueu-ho com més aviat millor a l'organització de la qual formeu part.

2) Feu el mateix si rebeu alguna notificació de sanció per tal de presentar les corresponents al·legacions. És molt important que per aturar el procés sancionador es tramiti el recurs corresponent, fins i tot si el termini per presentar-lo ha caducat.

Més informació aquí.